Mam Triumpha Scramblera 2010 EFI
Problem pojawiał się u mnie sporadycznie, tzw "kliknięcie" przy naciśnięciu rozrusznika i STOP - silnik nie odpalił, kilka sekund później system się zresetował (nic nie dotykałem), pompa zadziałała i to samo znowu "kliknięcie" przekaźnika po naciśnięciu startu. Najczęściej w chłodniejsze dni.
W skrócie podobno jest to blokada oprogramowania ECU "niskiego napięcia" na cewkę przekaźnika rozrusznika (motocykl nie odpali) po obniżeniu napięcia akumulatora poniżej 12,3 - 12,4 V. Ale zdarzają się przypadki że nawet na nowej baterii tak się dzieje.
Tak czy inaczej coraz częściej się to u mnie zdarza. Jest to problem szczególnie jak ktoś ma już wysłużony akumulator.
Z raportów do których się dogrzebałem z netu wynika że w modelach do 2009 r wygląda to gorzej niż rocznikach od 2010 r w górę.
Na forach zagranicznych piszą że to wada oprogramowania ECU w motocyklach TRIUMPH.
Ale znalazłem takie COŚ, moim zdaniem nawet dla takiego laika jak ja jest to wykonalne. Podobno rozwiązuje problem, ale jeszcze tego modu nie wprowadziłem.
Spotkaliście się z takim ustrojstwem???
L81
Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
W moim SE z 2010 właśnie podobny problem ma miejsce. Lampy świecą, kontrolki się palą, przy starcie (słychać tykanie co 1-2sekundy) ale nie odpala. Akumulator ma 12,38V i już ma kilka lat.
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Taki sam problem miałem w Speedmasterze z 2008r. Problem został rozwiązany wymianą akumulatora.
Mimo tego, że napięcie na akumulatorze wynosi 12,4V to jego pojemność może być już zbyt mała i w momencie obciążenia przez rozrusznik napięcie może spadać dość mocno. Pojemność akumulatora maleje wraz ze zmianą temperatury, dla tego ten problem występuje w chłodniejsze dni.
Patent opisany wyżej pomoże tylko na krótki czas, sam to przetestowałem.
Tak więc kolego czeka Cię wymiana akumulatora w niedalekiej przyszłości.
Mimo tego, że napięcie na akumulatorze wynosi 12,4V to jego pojemność może być już zbyt mała i w momencie obciążenia przez rozrusznik napięcie może spadać dość mocno. Pojemność akumulatora maleje wraz ze zmianą temperatury, dla tego ten problem występuje w chłodniejsze dni.
Patent opisany wyżej pomoże tylko na krótki czas, sam to przetestowałem.
Tak więc kolego czeka Cię wymiana akumulatora w niedalekiej przyszłości.
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Witam wszystkich! Niedawno stałem się posiadaczem Triumpha Bonneville T100 Trajka. Dwa dni temu wystąpił u mnie właśnie omawiany temat. Wieczorem pojeździłem, odstawiłem motor do garażu i rano było tylko 'klik'. Poczytałem o tym tutaj co robić? Poczyściłem wszystkie styki przewodów, naładowałem aku i zapalił od strzała Zadowolony oczywiście ruszyłem w drogę, ale po przejechaniu ok 6 km przygasły światła i silnik zgasł. I znowu tylko 'klik'. Teraz znowu ładuje aku i pewnie zapali, ale boję się że nie na długo? Mieliscie może coś takiego? Proszę o pomoc!!!! Acha, baterie mam nowa!!!
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Witaj! To ta trajka z okolic Białegostoku/Podlasia?
Zapodaj jakieś zdjęcia w wolnej chwili.
Moim zdaniem brak ładowania, skoro aku jest nowe. Ale też nie można wykluczyć że jest wadliwe lub też długo stało przed pierwszym włożeniem do moto i po prostu nie trzyma pojemności.
Zapodaj jakieś zdjęcia w wolnej chwili.
Moim zdaniem brak ładowania, skoro aku jest nowe. Ale też nie można wykluczyć że jest wadliwe lub też długo stało przed pierwszym włożeniem do moto i po prostu nie trzyma pojemności.
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Nabyłem ja w okolicach Białej-Podlaskiej. Super moto, fajnie wygląda, kultura pracy silnika, moc ok, ludzie się ogladaja . Chyba masz rację że bateria! Naładowałem, odpalił ale nie jeździłem i dziś znowu tylko 'klik. Aku ma 10 Ah, czy taka powinna być, bo kupie nowy ale muszę mieć pewność???
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Zdecydowanie padł akumulator, dziś nawet po naładowaniu już nie odpalił. Kupie nowy i zobaczymy. Tak czy owak wasze posty napewno pomogły. A fotki nie mogę dodać, niby plik załadowany, a zdjęcia nie idą? A dlaczego kolego pytałeś czy ta Trajka jest z Podlasia? Może masz jakie istotne informacje którymi chciałbyś się podzielić?
Re: Triumph EFI - Eliminacja "klikania" przekaźnika rozrusznika
Ręce mi opadają, znowu nie odpalił. Zawiozłem aku do sprawdzenia, gościu podłączył i okazało się że jest dobry ale skrajnie rozładowany. Powiedział że potrzebuje czasu żeby go doprowadzić do normalności i napewno problem z ładowaniem jest. Jak to naprawić samemu? Jest to możliwe?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości