Siema!
Chciałbym założyć większe opony w Bonneville t120 ma ktos jakieś doświadczenia?
Ponadto planuje przedni zawias zmodyfikować...albo sprężyny albo cardrige.
Tylko nie wiem jaka firma bo słyszałem ze TEC słaba jakość.
Dodatkowo chciałbym sisibara założyć...ma ktoś ?
Chętnie poczytałbym opinie, kogoś kto już to instalował
Pozdrawiam
Mody - Bonneville t120
Re: Mody - Bonneville t120
Na pewno można dać opony o szerokości 110/160 (przód/tył).
Jeżeli chodzi o zawieszenie. Hmm...
Bonneville nie słyną z dobrego zawieszenia, szczególnie z przodu. Także zawsze dobrze jest wymienić sprężyny które będą bardziej pasować do wagi motocyklista. Sprężyny TEC słyszałem że są spoko, ale amortyzatory tylne to już nie. A cartridge to w ogóle kosz 2000zl+. Chyba że po torze latasz.
Jeżeli chodzi o zawieszenie. Hmm...
Bonneville nie słyną z dobrego zawieszenia, szczególnie z przodu. Także zawsze dobrze jest wymienić sprężyny które będą bardziej pasować do wagi motocyklista. Sprężyny TEC słyszałem że są spoko, ale amortyzatory tylne to już nie. A cartridge to w ogóle kosz 2000zl+. Chyba że po torze latasz.
Re: Mody - Bonneville t120
Nie polecam zakładania szerszych opon na oryginalne obręcze. Przerabiałem to w swoim Bonnevillu. Kupiłem nowe szersze opony i założyłem na moto, obręcz ścisnęła szerszą oponę i wybrzuszyła ją do góry tworząc ostrzejszy profil i mniejszy styk opony z nawierzchnią (bałbym się na czymś takim jeździć), a szerokość została praktycznie taka sama jak w oryginalnej oponie. Koniec końców kupiłem szersze obręcze, nowe szprychy i kolejny komplet nowych szerszych opon... I to było to Pewniejsze prowadzenie, lepsza przyczepność, i wydajniejsze hamowanie.
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Mody - Bonneville t120
Super!MZR pisze:Nie polecam zakładania szerszych opon na oryginalne obręcze. Przerabiałem to w swoim Bonnevillu. Kupiłem nowe szersze opony i założyłem na moto, obręcz ścisnęła szerszą oponę i wybrzuszyła ją do góry tworząc ostrzejszy profil i mniejszy styk opony z nawierzchnią (bałbym się na czymś takim jeździć), a szerokość została praktycznie taka sama jak w oryginalnej oponie. Koniec końców kupiłem szersze obręcze, nowe szprychy i kolejny komplet nowych szerszych opon... I to było to Pewniejsze prowadzenie, lepsza przyczepność, i wydajniejsze hamowanie.
Planuje kupić nowe obręcze tubeless.
Pochwał się co kupiłeś i jaka oponę największa można wsadzić do Bonka T1200.
Myślałem o bezpiecznym:
Front: 120/70-18
Rear: 170/60-17
Poszedłeś szerzej ?
Pochwał się jakie obręcze założyłeś
Re: Mody - Bonneville t120
Ja to przerabiałem w swoim starym Bonnevillu SE 900, tam miałem więcej komplikacji bo zmieniałem z kół odlewanych na szprychowe. Tą zabawę możesz zobaczyć w tym poście: viewtopic.php?f=45&t=75
Tam miałem na tyle oponę o szerokości 160 na feldze 5", ale można było zmieścić 180 na feldze 5,5" i to był max co wejdzie bez zmiany wahacza. Obecnie w Thruxtonie R 1200 mam w serii na tyle 160, także 170 powinno Ci wejść bez problemów. Co do 180 to nie mam pewności, sprzedałem już swojego T120 to nie sprawdzę...
Tam miałem na tyle oponę o szerokości 160 na feldze 5", ale można było zmieścić 180 na feldze 5,5" i to był max co wejdzie bez zmiany wahacza. Obecnie w Thruxtonie R 1200 mam w serii na tyle 160, także 170 powinno Ci wejść bez problemów. Co do 180 to nie mam pewności, sprzedałem już swojego T120 to nie sprawdzę...
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Mody - Bonneville t120
Kurde, patrzyłem dzisiaj i mierzyłem miarka
Z tylu do wahacza jest Ok 3 cm ale z prawej do łańcucha już tylko 1 cm.
Za to z przodu jest do śrub pod błotnikiem po centymetrze z każdej strony
Normalnie słabo widzę te przeróbki.
Ciekawe czy koła od Truxtona by mi weszły
Z tylu do wahacza jest Ok 3 cm ale z prawej do łańcucha już tylko 1 cm.
Za to z przodu jest do śrub pod błotnikiem po centymetrze z każdej strony
Normalnie słabo widzę te przeróbki.
Ciekawe czy koła od Truxtona by mi weszły
Re: Mody - Bonneville t120
I właśnie w T120 będzie problem z łańcuchem, w modelach air cooled nie byłe tego problemu. Dlatego gotowe zestawy plug & play, np. od Canyon Motorcycles oferują w komplecie z obręczami i oponami nowe zębatki offsetowe, przesuwające łańcuch na zewnątrz. Zobacz na ten zestaw: https://www.canyonmotorcycles.com/colle ... it-stage-2
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Re: Mody - Bonneville t120
Dziękiza linka. Niestety to są ciagle tubeless ręcznie robione. Tj. Zwykle detkowe uszczelniane taśmami.
Chciałbym chyba takie prawdziwe Tubeless.
A czy stosując ten zestaw rozumiem ze i zębatkę przy silniku muszę odsunąć ?
Chciałbym chyba takie prawdziwe Tubeless.
A czy stosując ten zestaw rozumiem ze i zębatkę przy silniku muszę odsunąć ?
Re: Mody - Bonneville t120
No to tylko od Kineo, ale ceny już mocno idą w górę... https://www.bikehps.com/acatalog/Kineo- ... wards.html
Zawsze możesz założyć opony bezdętkowe z dętką na szprychowe obręcze. Tak się robi, ja tak miałem w Bonnie SE. Zębatki w zestawie są dwie (na przód i tył), które odsuwają łańcuch na zewnątrz. Jakby nie kombinować to nie są tanie ani proste rzeczy
Zawsze możesz założyć opony bezdętkowe z dętką na szprychowe obręcze. Tak się robi, ja tak miałem w Bonnie SE. Zębatki w zestawie są dwie (na przód i tył), które odsuwają łańcuch na zewnątrz. Jakby nie kombinować to nie są tanie ani proste rzeczy
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Re: Mody - Bonneville t120
Z tymi cenami to jakieś nieporozumienie jest.
Muszę zadzwonić do Unikata do Wrocka i zapytać po ile można dostać te KINEO.
Taniej będzie zmienić moto
Muszę zadzwonić do Unikata do Wrocka i zapytać po ile można dostać te KINEO.
Taniej będzie zmienić moto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości