Mody - Bonneville t120

Wszystko o klasycznych i ponadczasowych modelach - legendzie z grupy "Classic"
goncior
Posty: 41
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 8:18 am
Kontakt:

Mody - Bonneville t120

Post autor: goncior »

Siema!
Chciałbym założyć większe opony w Bonneville t120 ma ktos jakieś doświadczenia?
Ponadto planuje przedni zawias zmodyfikować...albo sprężyny albo cardrige.
Tylko nie wiem jaka firma bo słyszałem ze TEC słaba jakość.
Dodatkowo chciałbym sisibara założyć...ma ktoś ?
Chętnie poczytałbym opinie, kogoś kto już to instalował
Pozdrawiam



Pvl
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 11:49 pm
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: Pvl »

Na pewno można dać opony o szerokości 110/160 (przód/tył).
Jeżeli chodzi o zawieszenie. Hmm...
Bonneville nie słyną z dobrego zawieszenia, szczególnie z przodu. Także zawsze dobrze jest wymienić sprężyny które będą bardziej pasować do wagi motocyklista. Sprężyny TEC słyszałem że są spoko, ale amortyzatory tylne to już nie. A cartridge to w ogóle kosz 2000zl+. Chyba że po torze latasz.

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 706
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: MZR »

Nie polecam zakładania szerszych opon na oryginalne obręcze. Przerabiałem to w swoim Bonnevillu. Kupiłem nowe szersze opony i założyłem na moto, obręcz ścisnęła szerszą oponę i wybrzuszyła ją do góry tworząc ostrzejszy profil i mniejszy styk opony z nawierzchnią (bałbym się na czymś takim jeździć), a szerokość została praktycznie taka sama jak w oryginalnej oponie. Koniec końców kupiłem szersze obręcze, nowe szprychy i kolejny komplet nowych szerszych opon... I to było to :) Pewniejsze prowadzenie, lepsza przyczepność, i wydajniejsze hamowanie.
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

goncior
Posty: 41
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 8:18 am
Kontakt:

Mody - Bonneville t120

Post autor: goncior »

MZR pisze:Nie polecam zakładania szerszych opon na oryginalne obręcze. Przerabiałem to w swoim Bonnevillu. Kupiłem nowe szersze opony i założyłem na moto, obręcz ścisnęła szerszą oponę i wybrzuszyła ją do góry tworząc ostrzejszy profil i mniejszy styk opony z nawierzchnią (bałbym się na czymś takim jeździć), a szerokość została praktycznie taka sama jak w oryginalnej oponie. Koniec końców kupiłem szersze obręcze, nowe szprychy i kolejny komplet nowych szerszych opon... I to było to :) Pewniejsze prowadzenie, lepsza przyczepność, i wydajniejsze hamowanie.
Super!

Planuje kupić nowe obręcze tubeless.
Pochwał się co kupiłeś i jaka oponę największa można wsadzić do Bonka T1200.
Myślałem o bezpiecznym:

Front: 120/70-18
Rear: 170/60-17

Poszedłeś szerzej ?
Pochwał się jakie obręcze założyłeś Obrazek

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 706
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: MZR »

Ja to przerabiałem w swoim starym Bonnevillu SE 900, tam miałem więcej komplikacji bo zmieniałem z kół odlewanych na szprychowe. Tą zabawę możesz zobaczyć w tym poście: viewtopic.php?f=45&t=75

Tam miałem na tyle oponę o szerokości 160 na feldze 5", ale można było zmieścić 180 na feldze 5,5" i to był max co wejdzie bez zmiany wahacza. Obecnie w Thruxtonie R 1200 mam w serii na tyle 160, także 170 powinno Ci wejść bez problemów. Co do 180 to nie mam pewności, sprzedałem już swojego T120 to nie sprawdzę...
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

goncior
Posty: 41
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 8:18 am
Kontakt:

Mody - Bonneville t120

Post autor: goncior »

Kurde, patrzyłem dzisiaj i mierzyłem miarka
Z tylu do wahacza jest Ok 3 cm ale z prawej do łańcucha już tylko 1 cm.

Za to z przodu jest do śrub pod błotnikiem po centymetrze z każdej strony

Normalnie słabo widzę te przeróbki.

Ciekawe czy koła od Truxtona by mi weszły

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 706
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: MZR »

I właśnie w T120 będzie problem z łańcuchem, w modelach air cooled nie byłe tego problemu. Dlatego gotowe zestawy plug & play, np. od Canyon Motorcycles oferują w komplecie z obręczami i oponami nowe zębatki offsetowe, przesuwające łańcuch na zewnątrz. Zobacz na ten zestaw: https://www.canyonmotorcycles.com/colle ... it-stage-2
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

goncior
Posty: 41
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 8:18 am
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: goncior »

Dziękiza linka. Niestety to są ciagle tubeless ręcznie robione. Tj. Zwykle detkowe uszczelniane taśmami.
Chciałbym chyba takie prawdziwe Tubeless.

A czy stosując ten zestaw rozumiem ze i zębatkę przy silniku muszę odsunąć ?

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 706
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: MZR »

No to tylko od Kineo, ale ceny już mocno idą w górę... https://www.bikehps.com/acatalog/Kineo- ... wards.html

Zawsze możesz założyć opony bezdętkowe z dętką na szprychowe obręcze. Tak się robi, ja tak miałem w Bonnie SE. Zębatki w zestawie są dwie (na przód i tył), które odsuwają łańcuch na zewnątrz. Jakby nie kombinować to nie są tanie ani proste rzeczy ;)
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

goncior
Posty: 41
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 8:18 am
Kontakt:

Re: Mody - Bonneville t120

Post autor: goncior »

Z tymi cenami to jakieś nieporozumienie jest.
Muszę zadzwonić do Unikata do Wrocka i zapytać po ile można dostać te KINEO.

Taniej będzie zmienić moto

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości