Wydech speed triple 1050
Wydech speed triple 1050
Witam, chciałbym przerobić wydech 3w1 i z tego powodu poszukuję kolana z gwintem pod sondę ( coś takiego jak na zdjęciu) Czy wie ktoś może gdzie można kupić takie kolano? Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Wydech speed triple 1050
W oryginalnym układzie wydechowym to kolanko z wejściem na sondę jest integralną częścią rur od tłumika, niektóre akcesoryjne układy wydechowe mają ten łącznik z otworem na sondę, ale większość ich nie ma...
Tutaj masz taki łącznik i jak widać nie posiada otworu na sondę: https://www.chinesemotorcyclepartsonlin ... o_LNKPP149
A dlaczego? Bo zmieniając układ wydechowy na sportowy po co komu sondy lambda? Przecież to wymysł ekologów, który tylko zakłóca pracę układu sterowania silnikiem wymuszając utrzymanie wtrysku paliwa w określonych parametrach zanieczyszczeń. Ich eliminacja pozwala na bardziej „naturalną” pracę silnika. Co zyskasz? Niewielki wzrost mocy silnika, lepsze obroty, łatwiejszy rozruch i stabilniejsza praca na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnym silniku. Żadnych minusów nie ma...
Możesz się ich pozbyć na dwa sposoby, albo odpiąć z instalacji sond kostki z sondą i ich okablowaniem, a w ich miejsce włożyć takie konektory jak na zdjęciu poniżej, które oszukają system zarządzania silnikiem tak, aby myślał, że czujniki, które są obecnie są prawidłowe, albo druga opcja całkiem wszystko wyrzucić i wyłączyć sondy w TuneECU (ja stosowałem w swoim motocyklu tą drugą metodę i wszystko działało prawidłowo). Gdybyś jednak trafił na układ wydechowy z otworem na sondę możesz użyć korka, który również jest widoczny na tym zdjęciu aby zaślepić otwór.
Tutaj jest mój post, w którym wyrzuciłem sondy lambda ze swojego motocykla: viewtopic.php?f=45&t=75&start=30
Tutaj masz taki łącznik i jak widać nie posiada otworu na sondę: https://www.chinesemotorcyclepartsonlin ... o_LNKPP149
A dlaczego? Bo zmieniając układ wydechowy na sportowy po co komu sondy lambda? Przecież to wymysł ekologów, który tylko zakłóca pracę układu sterowania silnikiem wymuszając utrzymanie wtrysku paliwa w określonych parametrach zanieczyszczeń. Ich eliminacja pozwala na bardziej „naturalną” pracę silnika. Co zyskasz? Niewielki wzrost mocy silnika, lepsze obroty, łatwiejszy rozruch i stabilniejsza praca na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnym silniku. Żadnych minusów nie ma...
Możesz się ich pozbyć na dwa sposoby, albo odpiąć z instalacji sond kostki z sondą i ich okablowaniem, a w ich miejsce włożyć takie konektory jak na zdjęciu poniżej, które oszukają system zarządzania silnikiem tak, aby myślał, że czujniki, które są obecnie są prawidłowe, albo druga opcja całkiem wszystko wyrzucić i wyłączyć sondy w TuneECU (ja stosowałem w swoim motocyklu tą drugą metodę i wszystko działało prawidłowo). Gdybyś jednak trafił na układ wydechowy z otworem na sondę możesz użyć korka, który również jest widoczny na tym zdjęciu aby zaślepić otwór.
Tutaj jest mój post, w którym wyrzuciłem sondy lambda ze swojego motocykla: viewtopic.php?f=45&t=75&start=30
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Re: Wydech speed triple 1050
Witam, posiadam teraz dwa wydechy i była wgrywana mapa pod nie, razem z sondą. Nie chciałbym inwestować w nową mapę tylko dlatego że wywalę sondę i dlatego moje poszukiwania takiego łącznika z gwintem.
Re: Wydech speed triple 1050
Ale żeby wyłączyć sondę, nie musisz zmieniać mapy... Wątpię żebyś znalazł takie kolanko akcesoryjne, które występuje jako osobna część i ma wejście na sondę. Szukaj na ebay, może ktoś coś ma z używek po jakimś akcesoryjnym układzie wydechowym. Najtańszym sposobem było by wspawanie nagwintowanej tulejki do tego co masz teraz...
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Re: Wydech speed triple 1050
ok, a jeśli chodzi o "wyłączenie" tej sondy w programie to czy TuneECU jest łatwy do ogarnięcia? intuicyjny? czy trzeba mieć wybitne zdolności programisty żeby to zrobić? Jeśli chodzi o tę kostkę, zworki co pisałeś ,tak zwany eliminator o2 to podobno nie za dobrze działa, więc albo dorobienie gwintu(wspawanie) albo TuneECU. Co Ty o tym sądzisz?
Re: Wydech speed triple 1050
Najtrudniejsze było dobranie odpowiedniego kabla i wersji samego programu, bo wersja do mojego Bonnevilla wymagała starszego Windowsa, przewód musiał mieć chipset FTDI, przewody z grupy VAG (czyli Volkswagen, Audi itp.) nie działały, podszedł przewód od BMW. Jeśli ogarniesz połączenie komputera motocykla z programem to samo wyłączenie czujników o2 jest banalnie proste, jeden klik, zapisz zmiany i po temacie:
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości