Wydech speed triple 1050

Wszystko o Speed i Street Triple - czyli szosówkach z grupy "Roadsters"
perkoz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 24, 2021 11:33 pm
Kontakt:

Wydech speed triple 1050

Post autor: perkoz »

Witam, chciałbym przerobić wydech 3w1 i z tego powodu poszukuję kolana z gwintem pod sondę ( coś takiego jak na zdjęciu) Czy wie ktoś może gdzie można kupić takie kolano? Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 705
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Wydech speed triple 1050

Post autor: MZR »

W oryginalnym układzie wydechowym to kolanko z wejściem na sondę jest integralną częścią rur od tłumika, niektóre akcesoryjne układy wydechowe mają ten łącznik z otworem na sondę, ale większość ich nie ma...

Tutaj masz taki łącznik i jak widać nie posiada otworu na sondę: https://www.chinesemotorcyclepartsonlin ... o_LNKPP149

A dlaczego? Bo zmieniając układ wydechowy na sportowy po co komu sondy lambda? Przecież to wymysł ekologów, który tylko zakłóca pracę układu sterowania silnikiem wymuszając utrzymanie wtrysku paliwa w określonych parametrach zanieczyszczeń. Ich eliminacja pozwala na bardziej „naturalną” pracę silnika. Co zyskasz? Niewielki wzrost mocy silnika, lepsze obroty, łatwiejszy rozruch i stabilniejsza praca na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnym silniku. Żadnych minusów nie ma...

Możesz się ich pozbyć na dwa sposoby, albo odpiąć z instalacji sond kostki z sondą i ich okablowaniem, a w ich miejsce włożyć takie konektory jak na zdjęciu poniżej, które oszukają system zarządzania silnikiem tak, aby myślał, że czujniki, które są obecnie są prawidłowe, albo druga opcja całkiem wszystko wyrzucić i wyłączyć sondy w TuneECU (ja stosowałem w swoim motocyklu tą drugą metodę i wszystko działało prawidłowo). Gdybyś jednak trafił na układ wydechowy z otworem na sondę możesz użyć korka, który również jest widoczny na tym zdjęciu aby zaślepić otwór.

Obrazek

Tutaj jest mój post, w którym wyrzuciłem sondy lambda ze swojego motocykla: viewtopic.php?f=45&t=75&start=30
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

perkoz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 24, 2021 11:33 pm
Kontakt:

Re: Wydech speed triple 1050

Post autor: perkoz »

Witam, posiadam teraz dwa wydechy i była wgrywana mapa pod nie, razem z sondą. Nie chciałbym inwestować w nową mapę tylko dlatego że wywalę sondę i dlatego moje poszukiwania takiego łącznika z gwintem.

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 705
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Wydech speed triple 1050

Post autor: MZR »

Ale żeby wyłączyć sondę, nie musisz zmieniać mapy... Wątpię żebyś znalazł takie kolanko akcesoryjne, które występuje jako osobna część i ma wejście na sondę. Szukaj na ebay, może ktoś coś ma z używek po jakimś akcesoryjnym układzie wydechowym. Najtańszym sposobem było by wspawanie nagwintowanej tulejki do tego co masz teraz...
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

perkoz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 24, 2021 11:33 pm
Kontakt:

Re: Wydech speed triple 1050

Post autor: perkoz »

ok, a jeśli chodzi o "wyłączenie" tej sondy w programie to czy TuneECU jest łatwy do ogarnięcia? intuicyjny? czy trzeba mieć wybitne zdolności programisty żeby to zrobić? Jeśli chodzi o tę kostkę, zworki co pisałeś ,tak zwany eliminator o2 to podobno nie za dobrze działa, więc albo dorobienie gwintu(wspawanie) albo TuneECU. Co Ty o tym sądzisz?

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 705
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Wydech speed triple 1050

Post autor: MZR »

Najtrudniejsze było dobranie odpowiedniego kabla i wersji samego programu, bo wersja do mojego Bonnevilla wymagała starszego Windowsa, przewód musiał mieć chipset FTDI, przewody z grupy VAG (czyli Volkswagen, Audi itp.) nie działały, podszedł przewód od BMW. Jeśli ogarniesz połączenie komputera motocykla z programem to samo wyłączenie czujników o2 jest banalnie proste, jeden klik, zapisz zmiany i po temacie:

Obrazek
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości