Sprawa Speed Triple 2004r

Wszystko o Speed i Street Triple - czyli szosówkach z grupy "Roadsters"
ceylonteaman
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 24, 2017 6:30 pm
Kontakt:

Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: ceylonteaman »

Witam, mam pewien dylemat... jako ze w japonczykach stan oleju w przypadku bagnetu mierzy sie prawie w kazdym przypadku wkladajac bagnet do dziury ale nie wkrecajac go, to tutaj mi cos nie gra. Wymieniony olej, filtr wymieniony na standardowy ni mniejszy ni wiekszy. Oliwa zalana co do ml zgodnie z tym ile trzeba i jak mierze w ten sam sposob to na bagnecie sucho... dopiero po wkreceniu do konca i wykreceniu pokazuje sie stan na nim. Tak ma byc czy jednak moze za malo oleju wlalem?

Druga sprawa - jakby ktos mial serwisowke do mojego modelu to bede mega wdzieczny za udostepnienie :)



Awatar użytkownika
Sylwester175
Posty: 121
Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Sylwester175 »

Lej w stan max,
tam wchodzi chyba 3,5l wiec jeszcze 0.5 zostaje ci na dopełnienie do maxa.

Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Bonneville T120 2020r

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Stubin »

ceylonteaman pisze:Witam, mam pewien dylemat... jako ze w japonczykach stan oleju w przypadku bagnetu mierzy sie prawie w kazdym przypadku wkladajac bagnet do dziury ale nie wkrecajac go, to tutaj mi cos nie gra. Wymieniony olej, filtr wymieniony na standardowy ni mniejszy ni wiekszy. Oliwa zalana co do ml zgodnie z tym ile trzeba i jak mierze w ten sam sposob to na bagnecie sucho... dopiero po wkreceniu do konca i wykreceniu pokazuje sie stan na nim. Tak ma byc czy jednak moze za malo oleju wlalem?

Druga sprawa - jakby ktos mial serwisowke do mojego modelu to bede mega wdzieczny za udostepnienie :)
Poziom oleju mierzysz w 885/955 na stojącym pionowo motocyklu (nie na bocznej stopce) wkładając bagnet do oporu, ale nie wkręcając. Po zalaniu ilości zgodnej ze specyfikacją wkręcasz bagnet odpalasz na 30 sekund na wolnych obrotach na biegu jałowym i po odczekaniu ok. 10-15 minut sprawdzasz stan ponownie. Jeśli zachodzi potrzeba dolewasz oliwy.

Twój niski stan może być związany z tym, że często ilość potrzebnego oleju jest podawana bez filtra tzn. po odpaleniu silnika olej zostanie zaciągnięty w obwód łącznie z filtrem oleju (który był pusty) i stan faktyczny oleju będzie niższy niż mógłbyś przypuszczać. Dlatego zawsze sprawdzaj stan oleju organoleptycznie (bagnet lub wziernik/okienko).

Miłego latania - będziesz zadowolony z wyboru Speeda :)

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Stubin »

Sylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie oleju :evil:

Awatar użytkownika
Luke
Posty: 331
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Luke »

Hehe, ja rowniez nie polecam lac ponad stan :)
Po to producent ustalil poziom minimum i maximum, zeby tak bylo ;)
Przeginanie w jedna czy w druga strone nie jest dobre.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Freelancer - pozycjoner, Seowiec do wynajęcia - https://Freelancer-warszawa.pl | https://freelancerka.com

Awatar użytkownika
Sylwester175
Posty: 121
Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Sylwester175 »

Stubin pisze:
Sylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie oleju :evil:

No to proszę powiedzieć czym grozi przelanie ponad stan w motocyklu gdzie skrzynia korbowa jest wspólna ze skrzynią, pewnie nie tylko ja się czegoś na ten temat dowiem podeprzyj to jakimś faktem/ materiałem(oczywiście bez skrajności że ktoś wlał 2 lity więcej kiedy w silnik normalnie wchodzi 3).

Jak już kogoś poprawiasz z "wiedzy technicznej" to rób to solidnie, poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.
Ciśnienie oleju w układach olejowych reguluje zawór nadmiarowy.

Ja wiem czym grozi stan minimum i parę dłuższych gum w sc33 (silnik od 8 lat w garażu leży z padniętą panewką korbową).
Wiem czym grozi stan 1/3 normy w R1 i sytuacja jak wyżej że co dłuższa guma to kontrolka smarowania się świeci

Po przygodzie z hondą ja leje zawsze 100-300ml więcej i przez 8 lat nic mi się nie stało.

Może robię źle ale na motocyklach robię rocznie po 15-20 tyś w różnych warunkach i moja praktyka pokazała że tak jest ok.
Bonneville T120 2020r

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Stubin »

Sylwester175 pisze:
Stubin pisze:
Sylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie oleju :evil:

No to proszę powiedzieć czym grozi przelanie ponad stan w motocyklu gdzie skrzynia korbowa jest wspólna ze skrzynią, pewnie nie tylko ja się czegoś na ten temat dowiem podeprzyj to jakimś faktem/ materiałem(oczywiście bez skrajności że ktoś wlał 2 lity więcej kiedy w silnik normalnie wchodzi 3).

Jak już kogoś poprawiasz z "wiedzy technicznej" to rób to solidnie, poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.
Ciśnienie oleju w układach olejowych reguluje zawór nadmiarowy.

Ja wiem czym grozi stan minimum i parę dłuższych gum w sc33 (silnik od 8 lat w garażu leży z padniętą panewką korbową).
Wiem czym grozi stan 1/3 normy w R1 i sytuacja jak wyżej że co dłuższa guma to kontrolka smarowania się świeci

Po przygodzie z hondą ja leje zawsze 100-300ml więcej i przez 8 lat nic mi się nie stało.

Może robię źle ale na motocyklach robię rocznie po 15-20 tyś w różnych warunkach i moja praktyka pokazała że tak jest ok.
Poszukaj sobie na necie. Chcesz uszkodzić sobie panewki lub uszczelnienie silnika to Twoja sprawa. Zbyt duży poziom oleju może skutkować m.in. wzrostem ciśnienia w skrzyni korbowej lub niewydolnością zaworu przelewowego. Producent przewidział konkretną ilość oleju i w konkretnej specyfikacji dla danego modelu dla NORMALNEGO użytkowania. Oczywiście pewien margines błędu na pomyłki ludzkie został przewidziany więc jak wlejesz 100-150 ml więcej to pewnie nic się nie stanie, ale Ty proponujesz bańkę 4 litry zamiast 3,5, a to jest jakieś 15% więcej ponad normę. Dla mnie możesz wlać i litr więcej jeśli pomoże Ci to dojechać z Siedlec do Terespola na jednym kole, ale pamiętaj że nie jest to NORMALNE użytkowanie.

Awatar użytkownika
Sylwester175
Posty: 121
Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Sylwester175 »

Moment, moment powyżej kolega wlał tyle co katalog mówi i miał stan min.
A ja tylko stwierdziłem że katalog mówi że wchodzi 3.5l wiec 0.5l zostaje mu na dopełnienie do maxa bo 0.5l butelki rzadko występują i niech wlewa do poziomu max,
dodając tylko że ja u siebie że leje ponad stan.

I bzdury piszesz odnośnie wiedzy technicznej, a odnośnie czego to sobie poczytaj.
Zdania mamy rozbieżne i mamy do tego prawo, na tym zakończmy, chyba że jeszcze coś to na PW zapraszam.
Bonneville T120 2020r

ślimak
Posty: 142
Rejestracja: wt lip 19, 2016 5:49 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: ślimak »

Stubin, Sylwester175, nie "łapcie się na przyspieszenie" ciskając w siebie personalnie. Wiadomo, że każdemu z nas chodzi o to żeby pomoc innemu użytkownikowi forum, ale najważniejsze to pomoc, a nie zaszkodzić. Nie każdy z nas dysponuje określoną wiedzą techniczną, a przecholowanie z ilością zalanego oleju na bank wiązać sie będzie z późniejszymi kłopotami. Wiec albo starajmy sie pisać bardzo precyzyjnie, żeby czytający nie miał watpliwości, ze nalanie pod stan nie jest jednoznaczne z nalaniem powyżej maxa, albo nie służmy pochopnie rada.
Tak, czy inaczej nie ciskajmy się względem siebie na tym forum bo i tak jest tu nas nie za wielu.
Lewa w gore Panowie

Admiarł
Posty: 159
Rejestracja: śr wrz 07, 2016 3:37 pm
Kontakt:

Re: Sprawa Speed Triple 2004r

Post autor: Admiarł »

ślimak pisze:Stubin, Sylwester175
Lewa w gore Panowie
Lewa powiadasz?
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości