Forum Miłośników Motocykli Triumph

S3 remont silnika

Wszystko o Speed i Street Triple - czyli szosówkach z grupy "Roadsters"
dipsy50
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 11:18 pm
Skąd: Bielsko Biala
Kontaktowanie:

S3 remont silnika

Postautor: dipsy50 » pn cze 26, 2017 11:54 pm

Miesic temu kupilem S3 955i, mam problem poniewaz motocykl bierze pol litra oleju na 100 km,teraz mam pytanie czy remontowac silnik,czy kupic uzywany?
Przypuszczam ze poprzedni wlasciciel wsadzil mnie na mine,bo lal juz polsyntetyk i przy sprzedazy twierdzil ze nie moze mi dac gwarancji.

Doradzcie co zrobic z tym silnikiem,moze swap na 1050?



Awatar użytkownika
ded
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 09, 2016 11:23 am
Skąd: Ciechanów
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: ded » wt cze 27, 2017 7:28 am

Przy takim zużyciu to chyba powinien kopcić na czarno jak samolot akrobatyczny... Ze zwrotem moto lub uzyskaniem ekwiwalentu może być problem bo zaklasyfikowanie tego jako wady ukrytej nie jest takie jednoznaczne moim zdaniem, choć próbować można. Samo wlewanie półsyntetyka to nie jest IMO wielki grzech. Ja leję fullsyntetyk ale są oleje półsyntetyczne które spełniają zalecenia producenta. Remont raczej będzie zupełnie nieopłacalny- po prostu za drogi. Silnik 955i widziałem za 3 tyś na allegro ale jego stan może być różny. Jak moto jeździ to możesz spokojnie szukać rozbitka, którego da się chociaż odpalić przed zakupem. Ewentualnie ja bym przemyślał jeszcze zajrzenie kamerą do cylindrów i ewentualnie wymianę uszczelniaczy zaworowych. Jak by gładź lub pierścienie były tak zużyte to on by chyba nie pracował normalnie. Na początek obejrzyj świece i zmierz kompresję. Mogą być też zapieczone pierścionki i nalanie nafty do cylindrów na klika h może rozpuścić nagary które je trzymają. Potem obowiązkowa zmiana oleju. Co do swapa na 1050 to nie wiem czy to nie jest podwyższone ryzyko (na pewno gwarancja wyższych kosztów i ewentualnych problemów), co jakiś czas czytałem o przekręconych panewkach. Z Twojego postu wnioskuję że się nie znasz więc i tak powinieneś pogadać z mechanikiem który zajmie się ewentualną naprawą lub swapem.

Awatar użytkownika
Luke
Site Admin
Posty: 275
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Skąd: Warszawa, Praga
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: Luke » wt cze 27, 2017 8:42 pm

To chyba zalezy od Twoich planow: jak moto zostaje na dluzej to bym remontowal i robil jak dla siebie, a jak nie masz pewnosci to swap i po sprawie.

Btw niezla mina :/
Obrazek

Awatar użytkownika
ded
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 09, 2016 11:23 am
Skąd: Ciechanów
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: ded » wt cze 27, 2017 10:23 pm

Mnie ciekawi jako można taki motocykl kupić i nie zauważyć. Ja wiem że nie każdy jest mechanikiem ale przy takim zużyciu to on musi kopcić jak parowóz. Świecie pewnie też zaklejone spalonym olejem.

dipsy50
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 11:18 pm
Skąd: Bielsko Biala
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: dipsy50 » wt cze 27, 2017 10:36 pm

No mozna sie czasem wp...lic.
Juz jestem ugadany z mechanikem na sprawdzenie co jest nie tak,zobaczymy co powie.
Ale chyba go wyremontuje bo pieknie sie nim jezdzi :D :D

dipsy50
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 11:18 pm
Skąd: Bielsko Biala
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: dipsy50 » sob lip 15, 2017 11:09 pm

Czy silnik od Daytony 955i podejdzie do S3 bez wiekszych przerobek?

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: S3 remont silnika

Postautor: Stubin » wt sie 29, 2017 2:03 pm

dipsy50 pisze:Czy silnik od Daytony 955i podejdzie do S3 bez wiekszych przerobek?


Podejdzie jak najbardziej. Mój brat robił zamianę w drugą stronę - wrzucił silnik od Speeda do swojej Daytony kilka lat temu i lata do tej pory. Niestety Daytona nie ma tak liniowego charakteru jak Speed.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość