Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Wszystko o Speed i Street Triple - czyli szosówkach z grupy "Roadsters"
jirki
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 28, 2018 4:58 pm
Kontakt:

Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: jirki »

Witam.

Mam pytanie. Czy jest ktoś z komputerem do Triumpha z Kuj-Pom ?
Mam 2 problemy. Na gorącym silniku mam problem z uruchomieniem motocykla.
A druga rzecz, to przy przytrzymaniu 2-3tys obrotów przez chwilę zaczyna sie dławić.
Pacjent Speed Triple 2007



szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: szewczenko »

Na czym dokładnie polega problem z odpaleniem moto? Kręci, ale nie chce odpalić, czy może po naciśnięciu startera przez chwilę nic się nie dzieje, a później odpala ? U mnie pojawił się druga opcja i pomogła wymiana regulatora napięcia.
Kiedy ostatnio wymieniałeś/czyściłeś filtr powietrza ? W Speed-ach i Street-ach z okrągłymi lampami wlot powietrza jest pod lampami i przez to dużo syfu leci do filtra powietrza. Ja czyszczę co 10 tyś.
Z takich podstawowych rzeczy jeszcze świece mogą być winne.
Jestem z mazowieckiego, więc z kompem niestety nie pomogę.

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: szewczenko »

Mogą być jeszcze zawory do regulacji.

jirki
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 28, 2018 4:58 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: jirki »

No więc po kolei...
Jak jest gorący silnik to próbuje zakręcić, robi to raz,moze dwa i koniec,jakby aku byl rozładowany a jest na maxa naładowany. Jak ostygnie pali bez problemu większego.

Co do dławienia to na jałowym biegu jak i podczas jazdy,gdy sie go przytrzyma na 2-3tys obrotow,to jakby sie dławił i chodził nierówno.
Filtr jest wyczyszczony, świece są ok. No generalnie po kupnie to pakiet startowy byl zrobiony.

Na ten moment umówiłem sie na czyszczenie wtrysków i sprawdzenie pompy paliwa.

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: szewczenko »

Co do problemów z odpaleniem to może być regulator napięcia, ale ręki nie dam uciąć. Swojego czasu była akcja serwisowa na wymianę tej części.

jirki
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 28, 2018 4:58 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: jirki »

Tez o tym słyszałem, że może to być regulator.
Ale o akcji serwisowej nic nie wiem... Ciekawe,czy jeszcze trwa, muszę zadzwonić do Triumpha i sie dowiedzieć

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: szewczenko »

Akcja serwisowa była kilka lat temu. Ja mimo, że kupiłem nowy motocykl to nie zostałem o niej poinformowany, bo byłem tylko na dwóch pierwszych serwisach, a później już sam naprawiałem i serwisowałem motocykl.

Awatar użytkownika
Ja-ca
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2018 8:55 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: Ja-ca »

cześć
zmierz napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach powinno być coś koło 14.20V i później podnoś obroty do wysokich nie powinno przekroczyć 14.40 V max . Jeśli coś nie jest w tych wartościach to sprawdź uzwojenie i regler tylko na uzwojeniu jest wyższy prąd około 60V przed regulatorem napięcia .
a aku masz dobre - trzyma prąd ?

jirki
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 28, 2018 4:58 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: jirki »

Aku nówka, ładowanie jest wzorcowe. Problem jest w tym,ze rozrusznik bierze za dużo prądu. Ledwo kreci, że po uruchomieniu aku dostaje w tylek do 9V

Awatar użytkownika
Ja-ca
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2018 8:55 pm
Kontakt:

Re: Dławienie silnika + problem z uruchomieniem na gorącym silniku

Post autor: Ja-ca »

jeśli aku bierze za dużo prądu to jest problem w rozruszniku musisz go sprawdzić może coś ze szczotkami lub wirnik ma luz na łożyskowaniu .
miałem podobną historię z dukati 696 na zimnym palił od kopa a jak się zagrzał to rozrusznik kręcił jak by prądu brakowało wymieniłem cały rozrusznik i było po problemie . W starym rozruszniku wirnik zacierał się w tulejce od strony zębatki rozruchowej i był duży pobór prądu .

po wymianie było już dobrze jak fabryka zrobiła .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości