Chciałbym wymienić standardowy amortyzator w street triple z 2008 (nie R) na amortyzator z regulacją.
Czy ktoś orientuje się od jakich modeli triumpha i roczników amortyzatory będą pasowały? daytona ? streety nowsze ?
street triple wymiana tylnego amortyzatora
-
- Posty: 180
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
- Kontakt:
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Ja mam Street-a z 2009r. i zamontowałem w nim amortyzator od Trypla R z 2015r. Od standardowej Daytony z tych lat też pasuje. Ohlins nie wchodzi, chyba że przerobisz układ wydechowy.
Z modyfikacji jestem bardzo zadowolony. Polecam też wymianę oleju w lagach na 15W lub 20W, bo bez tego przód z tyłem nie będzie współpracował. Jeśli jeździsz tylko po drogach publicznych to 15W będzie lepszym wyborem. Wtedy optymalne ustawienia dla amortyzatora będą między 9 a 12 (na odbiciu i dobiciu). Jeśli jednak lubisz od czasu do czasu pojawić się na torze to polecam zalać 20W, ale ostrzegam że na początku ciężko jest się przyzwyczaić Tył wtedy mam ustawiony na 8, a na torze na 7 na odbiciu i dobiciu.
Z modyfikacji jestem bardzo zadowolony. Polecam też wymianę oleju w lagach na 15W lub 20W, bo bez tego przód z tyłem nie będzie współpracował. Jeśli jeździsz tylko po drogach publicznych to 15W będzie lepszym wyborem. Wtedy optymalne ustawienia dla amortyzatora będą między 9 a 12 (na odbiciu i dobiciu). Jeśli jednak lubisz od czasu do czasu pojawić się na torze to polecam zalać 20W, ale ostrzegam że na początku ciężko jest się przyzwyczaić Tył wtedy mam ustawiony na 8, a na torze na 7 na odbiciu i dobiciu.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
- Kontakt:
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Tu masz dowód że wchodzi taki amortyzator
viewtopic.php?f=45&t=265
viewtopic.php?f=45&t=265
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Dzieki amortyzator juz w drodze dokładnie taki sam. Kołyski czy kiwaki czy jak to się tam nazywa zostają ? czy to też trzeba wymienić ?
-
- Posty: 180
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
- Kontakt:
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Ja wymieniłem tylko amortyzator, bo jest identycznej lub podobnej długości (dokładnie co do milimetra nie mierzyłem). Po wymianie nie odczułem, żeby tył zmienił swoje położenie, więc obstawiam że jest identycznej długości.
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Szybko poszło nawet sprężyna pod kolor diablo red
Tylko że sagi mi się ledwo trzymają w zakresach, sprężyny mogły by być z przodu nieco bardziej miekkie i twardsze ciut z tyłu.. a waże przecież standardowe 85kg
Z tyłu mam 10mm i 40mm a przód 24mm i 37mm.
Zalałem przód 7.5W motula Motul Factory Line – light/medium Fork Oil przy 40`c 24 Viscosity Index 131
(wczesniej miałem motula 5W który bardziej odpowiada kayabie jeśli chodzi o 40`c (index 18) ale Viscosity miał 121
Kayaba oryginalna ma KHL-15-10 przy 40`c 15.3 i Viscosity Index 150.
Odbicie i dobicie ustawiłem standardowo narazie 6 i 11 zobaczymy jak to będzie jezdziło.
Tylko że sagi mi się ledwo trzymają w zakresach, sprężyny mogły by być z przodu nieco bardziej miekkie i twardsze ciut z tyłu.. a waże przecież standardowe 85kg
Z tyłu mam 10mm i 40mm a przód 24mm i 37mm.
Zalałem przód 7.5W motula Motul Factory Line – light/medium Fork Oil przy 40`c 24 Viscosity Index 131
(wczesniej miałem motula 5W który bardziej odpowiada kayabie jeśli chodzi o 40`c (index 18) ale Viscosity miał 121
Kayaba oryginalna ma KHL-15-10 przy 40`c 15.3 i Viscosity Index 150.
Odbicie i dobicie ustawiłem standardowo narazie 6 i 11 zobaczymy jak to będzie jezdziło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
- Kontakt:
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Kupiłeś identyczny amortyzator ? Do mojego są całkiem inne ustawienia w instrukcji obsługi.
Rear Suspension Setting Chart - Street Triple R only
Solo Riding
Race Track Rebound Damping 7 Compression Damping 7
Standard/Sport Rebound Damping 9 Compression Damping 9
Comfort Rebound Damping 12 Compression Damping 12
Rider and Passenger Rebound Damping 9 Compression Damping 9
*Number of clicks when turning counter-clockwise from the fully screwed in position.
Jeśli chodzi o SAG to w moim przypadku sprężynę na amortyzatorze mogę ustawić idealnie (tor lub droga). Zapomniałem dokładnie jakie u mnie były wartości, ale pamiętam że idealnie ustawiał się pod moją wagę(75kg). W lagach natomiast SAG mieścił się w granicach i zrezygnowałem z wymiany sprężyn (bardziej opłaca mi się wymiana całych lag). Jedna rzecz mi się nie zgadza. Jesteś cięższy ode mnie o 10 kg, a napisałeś że sprężyna w lagach powinna być bardziej miękka. U mnie jest odwrotnie Możesz założyć na lagi trytytkę i sprawdzić w jakim zakresie pracują.
Oleje testowałem od 5W do 20W i wydaje mi się że 15W jest najlepszym wyborem.
https://olejefuchs.pl/fuchs-silkolene-m ... -litr.html
Przy 10W nie poczujesz nawet różnicy. Testowałem różnych firm. Teraz mam 20W Castrola. Na nierównych drogach łapie trochę shimmy, ale takie drogi staram się omijać
Rear Suspension Setting Chart - Street Triple R only
Solo Riding
Race Track Rebound Damping 7 Compression Damping 7
Standard/Sport Rebound Damping 9 Compression Damping 9
Comfort Rebound Damping 12 Compression Damping 12
Rider and Passenger Rebound Damping 9 Compression Damping 9
*Number of clicks when turning counter-clockwise from the fully screwed in position.
Jeśli chodzi o SAG to w moim przypadku sprężynę na amortyzatorze mogę ustawić idealnie (tor lub droga). Zapomniałem dokładnie jakie u mnie były wartości, ale pamiętam że idealnie ustawiał się pod moją wagę(75kg). W lagach natomiast SAG mieścił się w granicach i zrezygnowałem z wymiany sprężyn (bardziej opłaca mi się wymiana całych lag). Jedna rzecz mi się nie zgadza. Jesteś cięższy ode mnie o 10 kg, a napisałeś że sprężyna w lagach powinna być bardziej miękka. U mnie jest odwrotnie Możesz założyć na lagi trytytkę i sprawdzić w jakim zakresie pracują.
Oleje testowałem od 5W do 20W i wydaje mi się że 15W jest najlepszym wyborem.
https://olejefuchs.pl/fuchs-silkolene-m ... -litr.html
Przy 10W nie poczujesz nawet różnicy. Testowałem różnych firm. Teraz mam 20W Castrola. Na nierównych drogach łapie trochę shimmy, ale takie drogi staram się omijać
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
No przod ma skok całkowity jakies 125mm, pod wlasnym ciezarem obniza sie o 24mm (idealnie powinno byc 30). Do tej idealnej 30ki niby sie dodaje 10-15mm przy obciazeniu kierowca zatem powinno byc 40-45 ugiecia a ja mam 37mm. Ja juz czuje roznice miedzy 5ka a 7.5w
A wartosci do amortyzatora wzialem jesli dobrze pamietam z owners manuala do daytony z rocznikow z ktorego jest amortyzator.
A wartosci do amortyzatora wzialem jesli dobrze pamietam z owners manuala do daytony z rocznikow z ktorego jest amortyzator.
Re: street triple wymiana tylnego amortyzatora
Poszedłem krok dalej, standardowy Street Triple 675 i amortyzator z RS. Nie jest już tak łatwo, ale da się. Kierowniczka zadowolona.
Masz oryginalne sprężyny? Wychodzi z kierowniczką max. 60 kg w kombinezonie i całym rynsztunku 30/45mm z przodu.shoov pisze:No przod ma skok całkowity jakies 125mm, pod wlasnym ciezarem obniza sie o 24mm (idealnie powinno byc 30). Do tej idealnej 30ki niby sie dodaje 10-15mm przy obciazeniu kierowca zatem powinno byc 40-45 ugiecia a ja mam 37mm. Ja juz czuje roznice miedzy 5ka a 7.5w
A to jest amortyzator z Daytony? Ma regulację dobicia na szybko/wolno?shoov pisze:A wartosci do amortyzatora wzialem jesli dobrze pamietam z owners manuala do daytony z rocznikow z ktorego jest amortyzator.
Napnij lekko tylną sprężynę.shoov pisze: Tylko że sagi mi się ledwo trzymają w zakresach, sprężyny mogły by być z przodu nieco bardziej miekkie i twardsze ciut z tyłu.. a waże przecież standardowe 85kg
Z tyłu mam 10mm i 40mm a przód 24mm i 37mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości