Ładowanie, regulator, alternator: Speed Triple 1050

Wszystko o Speed i Street Triple - czyli szosówkach z grupy "Roadsters"
oskarrsz
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 07, 2020 7:04 pm
Kontakt:

Ładowanie, regulator, alternator: Speed Triple 1050

Post autor: oskarrsz »

Cześć,
wczoraj spotkał mnie taki problem, że po jeździe (ok.70km więc silnik cieplutki), po wysadzeniu dziewczyny i zamienieniu dwóch zdań, nie mogłem już odpalić moto. Pół obrotu wałem i koniec jak przy skończonym akumulatorze. Następnego dnia, czyli dziś, moto odpaliło od strzała. Zrobiłem jakieś wstępne pomiary napięcia i wygląda to tak:
- akumulator jest w dobrym stanie, sprawdzany u speców od aku, 12.55V, a pod obciążeniem nie spada poniżej 9.6V
- Napięcie przy rozruchu moto nie spadło poniżej 10V
- ładowanie na jałowych obr. 13.9V ale przy wyższych obrotach już 13.6/13.7V gdzie raczej powinno być wyższe niż na jałowych.
- przy obciążeniu dodatkowo pracującym wentylatorem napięcie rzędu 13V :/
Dzisiaj nie miał problemu z paleniem czy ciepły czy zimny i nie wiem co mu dolega, czy regulator napięcia, czy alternator, czy może rozrusznik? Ale wydaje mi się, że rozrusznik nie wpływa na napięcie kiedy moto już pracuje?

Moto to Speed Triple 1050 2011 rok

Z góry dzięki za pomoc :)



szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Ładowanie, regulator, alternator: Speed Triple 1050

Post autor: szewczenko »

Cześć,
Możliwe że to regulator napięcia. Miałem podobnie w Street Triple. Gdy motocykl nagrzał się to regulator przestawał działać. Ładowanie było tylko gdy utrzymywałem obroty powyżej 4tyś. Co najgorsze był to nowy regulator, który najwidoczniej uległ uszkodzenie przy awarii alternatora :-/ Założyłem stary i wszystko działa (zrobiłem już 3 tyś km).

TST1050
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 25, 2022 10:43 am
Kontakt:

Re: Ładowanie, regulator, alternator: Speed Triple 1050

Post autor: TST1050 »

Kilka dni temu zaskoczył mnie mój Triumph Speed Triple (model 2010, ostatni rocznik z okrągłymi lampami) ...nie chciał odpalić. Zegary się świeciły, lampy LED (przód i tył), działały też kierunki LED, włączał się także zapłon, jednak przy startowaniu komputer się resetował. Okazało się, że rozładował się akumulator, ponieważ mam brak ładowania podczas jazdy. Na uruchomionym silniku napięcie mierzone na zaciskach akumulatora 12,25V. Tak więc pewnie padł regulator napięcia. Doczytałem trochę w sieci i jest to dość popularna usterka, nie tylko w motocyklach Triumph. Chcę więc kupić regulator napięcia, ale nie wiem który. Poproszę o opinie i konkretne oznaczenia modeli.

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Ładowanie, regulator, alternator: Speed Triple 1050

Post autor: szewczenko »

Raczej masz niewielki wybór. Ja swego czasu kupiłem DZE w Larssonie i okazała się wadliwy, co opisałem wyżej. Wróciłem do starego i wszystko działa. Mam drugi nowy na półce tej samej firmy, ale nadgorliwość podobno gorsza niż faszyzm, więc zmienię go dopiero jak mi padnie.
Poza regulatorem winowajcą może też być alternator. Ja w swoim ST wymieniłem już dwa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości