Forum Miłośników Motocykli Triumph

Daytona 600 2003-2004

Wszystko o Daytonie - czyli motocyklu sportowym z grupy "Supersports"
Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » pn maja 16, 2016 8:30 pm

Na początek kilka danych technicznych:

• SILNIK
Pojemność – 599 ccm
Moc – 112 KM przy 12750 obr/min
Moment – 68 Nm przy 11000 obr/min
Budowa - rzędowy
Liczba cylindrów - 4
Średnica cylindra – 68,0 mm
Skok tłoka – 41,3 mm
Stopień sprężania – 12,5
Rozrząd/liczba zaworów - dohc/4
Norma emisji spalin – Euro 2
Oczyszczanie spalin – katalizator regulowany + system dopalania spalin
Zasilanie - wtrysk
Biegi - 6
Napęd - łańcuch
• PODWOZIE
Rama – aluminiowa, grzbietowa
Skok zawieszenia przód/tył – 120/120 mm
Kąt główki ramy – 65,4°
Wyprzedzenie – 89 mm
Rozstaw osi – 1390 mm
Hamulec przód/tył – 2-tarczowy (308 mm)/1-tarczowy (220 mm)
Opony przód – 120/70 ZR17
Opony tył – 180/55 ZR17
• WYMIARY, MASY
Wysokość siedzenia – 815 mm
Długość max - 2050 mm
Szerokość max - 660 mm
Wysokość max - 1135 mm
Poj. zbiornika paliwa/rezerwa – 18/3 l
Masa z paliwem – 193 kg
Masa całkowita – 388 kg
• OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h - 3,3 s
Prędkość maks. – 252 km/h
Zużycie paliwa - 5,0 l/100 km



Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk



Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » pn maja 16, 2016 9:03 pm

Spalanie jest na bardzo znośnym poziomie. W mieście (Warszawa) przy mieszanej jeździe ( korci żeby odkręcać) Triumph pali ok 4,8 litra. Jeżdżąc bardzo oszczędnie można zejść do 4 co jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem ale męczącym. Większe obroty czyli uśmiech na twarzy to spalanie w okolicach 7 litrów co przy 110KM jest niezłym wynikiem. Na uwagę zasługuje przebieg momentu obrotowego. Spokojnie można przy 60-70km/h odwinąć rolgaz (swoją droga bardzo czuły) i Triumph ochoczo wyrywa do przodu. Jedynka jest dość krótka (jak na sportowe moto) coś Ok 85-90 km/h
Na niemieckiej autostradzie oczywiście można się pokusić o przetestowanie V-MAX która według relacji "kolegi" jest osiągalna na poziomie +250/h


Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk

Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » pn maja 16, 2016 9:13 pm

Dostępność podstawowych części serwisowych: klocki, filtry, układ napedowy,
jest stosunkowo łatwa.
Podstawowe akcesoria jak crash pady, kierunki, lampy, klamki, plastiki to kwestia kilku minut na popularnych portalach aukcyjnych lub ogłoszeniowych. Nawet jeśli czegoś nie ma w kraju to ebay.co.uk będzie odpowiednim miejscem do takich poszukiwań.

Motocykle są dość wytrzymałe czego dowodem są egzemplarze z przebiegami + 75 000 kilometrów. Oczywiście przebiegi osiągalne pod warunkiem odpowiedniego serwisowania w wyznaczonych terminach/przebiegach.





Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk

Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » pn maja 16, 2016 9:23 pm

Licznik w Daytona 600 mimo swojej prostoty wskazuje co trzeba. Jeśli masz egzemplarz sprowadzany z UK nie martw się wyświetlaniem informacji w milach - można to łatwo przestawić na km/h . Brakuje wskaźnika poziomu paliwa - jest tylko lampka rezerwy.
Wyświetlacze są 2 + analogowy obrotomierz.
Mniejszy z wyświetlaczy wskazuje temperaturę silnika (normalką w upalne dni jest wskazanie na poziomie 100-104C), oraz niski poziom oleju. Drugi z wyświetlaczy wskazuje prędkość, + jedna z wartości: przebieg całkowity, przebieg TRIP1, TRIP2, godzina.
Osobiście brakuje mi ShiftLight, wskaźnika temperatury zewnętrznej, wskaźnika aktualnego biegu.


Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Luke
Site Admin
Posty: 275
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Skąd: Warszawa, Praga
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Luke » wt maja 17, 2016 11:40 am

Wow, zajebisty poradniczek :)
Az szkoda ze nikt takiego dla Tigera Explorera nie zrobil, ale pomysle ;)

Ciekawe - mam z pojemnosci 1200 cale 3,2 sek do 100 :) u Ciebie z polowy tego jedynie o 0,1sek "dluzej" hehe


Fap-a-talk
Obrazek

Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » czw maja 19, 2016 8:54 am

No tak połowa pojemności ale inna masa i pewnie u Ciebie moment obrotowy dostępny w szerszym zakresie obrotów :)

Co do poradnika to będę starał się dodawać jak najwiecej info - zawsze to kilka wskazówek które może ułatwią podjęcie decyzji o zakupie moto z brytyjskim rodowodem :)


Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk

Saj85
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2016 8:19 pm
Skąd: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Saj85 » pt cze 24, 2016 6:49 pm

Taka ciekawostka: pare dni temu Warszawę nawiedziła nawałnica - deszcz, grad i wiatr- miałem ta przyjemność w środek tej burzy przebijać się przez całe miasto :) jakie było moje zdziwienie kiedy kolejnego dnia odpalam mojego żółtego szerszenia a tu słyszę dźwięk 3 cylindrówki ze street tripla ;)
Trochę sie zmartwiłem ale cóż siadam i jadę.... Objaw utrzymywał sie przez 2 dni. Diagnoza do jakiej doszedłem to: chyba trochę wody dostało sie do filtra powietrza przez przedni wlot. Duży deszcz + prędkość przelotowa musiały trochę wtłoczyć. Oczywiście jak trochę przegoniłem maszynę udało się objawy wyeliminować - woda odparowała lub została zassana do cylindrów. Pytanie brzmi czy z praktycznego punktu było to możliwe :) czy tez któraś ze świec po prostu miała chwilowe widzimisie :)


Wysłane z iPhone 5S za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Luke
Site Admin
Posty: 275
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Skąd: Warszawa, Praga
Kontaktowanie:

Re: Daytona 600 2003-2004

Postautor: Luke » pn cze 27, 2016 4:07 pm

Hmm... Wydaje mi sie ze to raczej malo prawdopodobne - wbrew pozorom nie jest tak prosto zassac wode, jesli nie jest podawana bezposrednio (np gleboka woda). Ja mam tak w aucie ;) jak jest duzy desz albo wilgotno sie utrzymuje dluzej to tez bie wszystkie cylindry gderaja - ale ja wiem ze u mnie to kable, fajki albo swiecie - bo jak zagladalem to zasniedziale wszystko elegancko :)

Przeczysc, moze wymien i nawalnice niestraszne :)


Fap-a-talk
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość