Wymiana tarczy prędkościomierza i obrotomierza - zamiana mph na km/h (Sprint ST 1050)

Wszystko o Trophy - czyli długodystansowym turystyku z grupy "Touring"
Piotr Miernicki
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 26, 2021 3:38 pm
Kontakt:

Wymiana tarczy prędkościomierza i obrotomierza - zamiana mph na km/h (Sprint ST 1050)

Post autor: Piotr Miernicki »

Cześć,

Posiadam Triumpha Sprint ST 1050 z prędkościomierzem w mph / km/h. Zakupiłem zamiennik tarczy ze skalą w samych km/h w celu podmiany. Rozkręciłem zegary, zabrałem się za demontaż wskazówek i tu niespodzianka - nie chcą zejść. Próbowałem podważać z dość dużą siłą, ale boję się, żeby nie przesadzić i nie urwać czegoś. Czy ktoś z Was robił już taki zabieg? Raczej wątpię, żeby brytyjczycy zamontowali wskazówki na stałe, ale kto wie... być może są niedemontowalne.

Kolejna kwestia - czy ktoś się orientuje w jaki spób podświetlona jest oryginalna tarcza? Są tam jakieś diody czy podświetlenie jest integralną częscią tarczy? Wygląda na to, że tarcza jest mocno przyklejona na środku i zastanawiam się czy mogę ją po porstu oderwać/odciąć tarczę od kleju i potem podświetlenie będzie działało po wymianie tarczy... uwielbiam ten motocykl, ale niektóre rozwiązania w nim zastosowane są... niebyt wygodne :)

Jeżeli nie uda się zdemontować wskazówek myślę o nacięciu tarcz przy otworach centralnych w celu łatwego wsunięcia ich pod wskazówki i przyklejenia do oryginalnej tarczy... boję się tylko, że nowa tarcza będzie słabo podświetlona w nocy lub będzie podświetlona bardzo nierównomiernie jeżeli stara tarcza zostanie pod spodem.

Może ktoś przerabiał temat i może udzielić kilku wskazówek? :)

Z góry wielkie dzięki :)



Piotr Miernicki
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 26, 2021 3:38 pm
Kontakt:

Re: Wymiana tarczy prędkościomierza i obrotomierza - zamiana mph na km/h (Sprint ST 1050)

Post autor: Piotr Miernicki »

Temat nieaktualny, ale wrzucam kilka informacji dla potomnych.

Wskazówki zdjąłem sposobem "na łyżeczki", czyli coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=2vsZaryVhKo
Akurat w SPRINT ST idzie to nieco ciężej niż na filmiku, ale da radę. Dla świętego spokoju polecam podłożyć kawałek kartki lub cienkiego materiału pod łyżeczki (między łyżeczki, a tarczę), aby nie uszkodzić tarczy.

Co do podświetlenia, w obudowie pod tarczą znajdują się diody.. tarcza nie ma integralnego podświetlenia. Jest przyklejona na środku na taśmę dwustronną. Bez problemu z pewną dozą delikatności da się ją odkleić. Ja do zamontowania akcesoryjnej tarczy wykorzystałem oryginalną taśmę klejącą, na którą przyklejona była stara tarcza :)

Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości