Wygląda na to, że podejście do diagnozy problemu jest raczej trafne, skoro już zaczęłeś od sprawdzenia elementów zapłonu. Jeśli podmiana przewodów wysokiego napięcia i ewentualna zmiana świec nie przyniosły znaczącej poprawy, warto skoncentrować się na kolejnych możliwych przyczynach.
Cewki zapłonowe: Jak planujesz, podmiana cewek może być dobrym krokiem, szczególnie jeśli masz podejrzenia co do ich sprawności. Upewnij się, że nowe cewki są sprawne i odpowiednio dostosowane do Twojego motocykla.
Czujnik położenia wału: Awaria czujnika położenia wału korbowego może powodować nieregularną pracę silnika i szarpanie. Sprawdź czy ten element działa poprawnie i czy nie ma luźnych połączeń.
System paliwowy: Nieregularne spadki obrotów i szarpanie mogą być spowodowane problemami z dopływem paliwa, takimi jak zatkane filtry paliwa lub niedostateczne ciśnienie paliwa. Upewnij się, że układ paliwowy jest czysty i dobrze działający.
Regulacja zaworów: Nieregularna praca silnika może być również spowodowana problemami z regulacją zaworów. Sprawdź czy zawory są poprawnie wyregulowane i czy nie ma luzów, które mogą wpływać na pracę silnika.
Sprawdzenie układu zasilania powietrzem: Upewnij się, że przewody i filtry powietrza są czyste i niezablokowane, aby silnik mógł prawidłowo pobierać powietrze.
Jeśli mimo podjętych działań problem będzie nadal występować, konieczne może być skonsultowanie się z doświadczonym mechanikiem lub specjalistą od motocykli, który może przeprowadzić bardziej zaawansowane testy i diagnozę problemu.
_____________________________
https://abonamentymedyczne24.pl/logowan ... -medyczna/