Wasze opinie i rady na temat Triumph Thruxton 900

Pytania, zakup kontrolowany, konkretne sztuki do diagnozy, ogłoszenia z [K] z ofertami
JackStrong_945
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 01, 2020 9:02 pm
Kontakt:

Wasze opinie i rady na temat Triumph Thruxton 900

Post autor: JackStrong_945 »

Przymierzam się do zakupu motocykla, którego w moim przypadku posiadanie jest marzeniem odkąd dziadek nauczył mnie jeździć na Simsonie s51. Mowa tutaj o motocyklu Triumph Thruxton 900.

Biorąc pod uwagę wasze doświadczenie chciałbym prosić o doradzenie na co zwrócić uwagę przy kupnie Thruxtona. Liczę że egzemplarz który zakupie dotrzyma mi towarzystwa do późnej starości więc mam nadzieje ze uda mi się uniknąć problemow już na samym starcie.

Na polskim rynku oferty sprzedaży tego modelu pojawiają się sporadycznie. Niestety informacji na temat wad konstrukcji oraz najczęstszych usterek w internecie jest jak na lekarstwo. Czy moglibyście mi doradzić co jest wadliwe w tym modelu i o co pytać przy zakupie tego modelu, a także na co zwrócić uwagę? Czy jakiegoś rocznika powinienem unikać albo modeli powyżej określonego przebiegu?

Każda informacja i rada będzie dla mnie pomocna.



Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 705
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Wasze opinie i rady na temat Triumph Thruxton 900

Post autor: MZR »

Thruxton to praktycznie to samo co Bonneville i Scrambler, z drobnymi różnicami za równo mechanicznymi jak i wizualnymi. Jedna rodzina. Nie było tam wad konstrukcyjnych oraz typowych usterek. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Na wszystko jak przy każdym innym moto. Czy silnik się nie poci, czy lagi nie puszczają, czy nie ma śladów po kolizji na ramie i podzespołach, w jakim stanie jest napęd, klocki i tarcze hamulcowe, itp, itd... O ile dobrze pamiętam to modele od 2011 roku są już na wtrysku, a nie na gaźnikach. Można łatwo rozpoznać po licznikach, gaźnikowce mają liczniki analogowe, modele na wtrysku już cyfrowe. Co byś nie wybrał, jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz to i tak będziesz zadowolony. Sam kupowałem ostatnio Thruxtona, ale już model 1200, ale brałem też pod uwagę 900, obserwowałem ogłoszenia codziennie przez kilka miesięcy i powiem, że naprawdę mało się ich pojawiało u nas. Dość sporo, i w dobrej cenie jest ich w UK. Osobiście polecałbym świeższe modele na wtrysku. Samemu możesz robić diagnostykę, wgrywać mapy zapłonu dopasowane do aktualnych przeróbek, zmian wydechu itp... Po zakupie warto wyregulować luzy zaworowe, zsynchronizować przepustnicę oraz ustawić TPS (Throttle Position Sensor). Te dwie ostatnie rzeczy łatwo można zrobić samemu przy użyciu np. darmowego programu tuneECU.
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

JackStrong_945
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 01, 2020 9:02 pm
Kontakt:

Re: Wasze opinie i rady na temat Triumph Thruxton 900

Post autor: JackStrong_945 »

Bardzo dziękuje za odpowiedz. Bardzo cenne rady, które na pewno wezmę sobie do serca. O tym ze była zmiana produkcyjna z gaźnika na wtrysk np nie wiedziałem i faktycznie rynek UK oferuje duzo bardziej zadbane egzemplarze w dobrej cenie.

Czy mógłbyś mi doradzić jak wygląda sprawa ze sprowadzeniem motocykla z UK? Załatwiałeś to przez firmę importowa czy sam się wybrałeś na wyspy? Duzo formalności jest związanych ze sprowadzeniem motocykla i jak się najlepiej do tego przygotować? Nie ma problemow przy rejestracji przez EURO 3?

Mały off topic: Przymierzam się do znalezienia Truxtona 900 Ace, tylko zastanawiam czy to nie będzie przesada. Juz zwykły truxton przyciąga spojrzenia, a limitowany Ace jest piękny, ale jednocześnie troche boje sie ze zamiast czerpać z niego przyjemność się bardziej bal gdziekolwiek go zostawić. Co o tym myslicie?

Awatar użytkownika
MZR
Moderator
Posty: 705
Rejestracja: czw cze 30, 2016 3:02 pm
Kontakt:

Re: Wasze opinie i rady na temat Triumph Thruxton 900

Post autor: MZR »

Tylko raz sprowadzałem moto z UK. W formalnościach pomogła firma: https://brentmotors.co.uk/ a transport zleciłem im: https://www.ambro.pl/strona-glowna

Odnośnie Thruxtona 900 w wersji ACE to bez przesady, to zwykły Thruxton. Ma tylko jedną część inną od zwykłego, mianowicie mocowanie kierownicy informujące o wersji ACE. Poza tym inne malowanie od standardowych i obszycie kanapy nie czarne a brązowe... A tak to najnormalniejszy Thruxton :)
-=Triumph Thruxton 1200 R--Triumph Bonneville T120--Triumph Bonneville SE Red Frame--Triumph Scrambler 900--Honda CB 500 Four--Honda Gorilla Z50--Simson SUHL MOPED SR2=-

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości