Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Wszystko o klasycznym Tigerze i jego wersjach - enduro z grupy "Adventure"
slim3
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 12:51 pm
Kontakt:

Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: slim3 »

Zdarza się raz, nieraz dwa na dzień podczas jazdy przy zmianie biegów wyższych, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu, silnik zgaśnie. Wtedy szybko odpalam starterem, nie ma problemu, lub puszczam sprzęgło i zapala na pych. Coś zaczyna się dziać? Silniczek krokowy przeczyszczony z zewnątrz tylko, więcej nie mam pomysłów co to. Może ktoś coś? :roll:



szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: szewczenko »

Przez chwilę motocykl ma za niskie obroty ? Np. jak dojeżdżasz do świateł i wciskasz sprzęgło ? Po 5-15 sekundach obroty rosną do prawidłowych?

slim3
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 12:51 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: slim3 »

No chyba musi tak być, skoro gaśnie, ale nie spoglądalem na obrotomierz, bo to się dzieje szybko i niespodziewanie. Po chwili odpala normalnie.

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: szewczenko »

Nie chodziło mi sytuację gdy motocykl gaśnie, bo to jest oczywiste, ale o ogólną pracę silnika. Jeśli motocykl zachowuje się tak jak napisałem wcześniej, to może być ten sam problem, który miałem w swoim moto. Możesz to sprawdzić na pierwszym biegu. Wrzuć bieg, rusz kawałek, zatrzymaj się i zwróć uwagę czy przy naciśnięciu sprzęgła obroty są zbyt niskie, a po chwili rosną do odpowiednich.

slim3
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 12:51 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: slim3 »

Dziś sprawdzałem. Po wciśnięciu sprzęgła obroty trochę spadają i po chwili stabilizują się do ok 1000, ale zgasnąć dziś nie zgasł. Do następnego razu na pewno. I jaki był problem u Ciebie? Rozwiązany?

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: szewczenko »

Wydaje mi się że masz przepustnice do regulacji, tylko ciekawe czy było już coś tam robione, bo obroty w okolicach 1000 to trochę mało. U mnie obroty spadały tak do około 850, a później rosły do właściwych. Trzeba podpiąć Tuneecu i sprawdzić wszystkie wartości. Same obroty można podnieść śrubą która jest od spodu przepustnicy, ale wcześniej sprawdziłbym silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy, czy mają prawidłowe wartości (jeśli nic nie było przy tym robione, to powinno być ok), a dopiero później podkręciłbym obroty. Rozwiązanie bardzo proste, ale nie ma na ten temat żadnej informacji w serwisówce.

slim3
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 12:51 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: slim3 »

Nie, nic nie było robione. Może wystarczy podkręcić. A jakie obroty powinien mieć na jałowym, bo od kiedy pamiętam, to ok.1000 miałem, a jeżdżę już nim długo?

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: szewczenko »

Wczoraj zerknąłem na swój obrotomierz i u mnie pokazuje lekko ponad 1000, a w rzeczywistości jest pewnie około 1200-1300 i takie mniej więcej powinny być. Pewnie wystarczy trochę podkręcić i będzie ok. Gdzieś na półce mam drugą przepustnicę. Jak ją znajdę, to zrobię zdjęcia tej śruby. W ST675 jest ona widoczna, ale nie ma do niej podejścia. Niestety trzeba rozbierać moto. Ja robiłem to na zasadzie prób i błędów i finalnie przekręciłem ją o 3/4 obrotu.

szewczenko
Posty: 180
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: szewczenko »

Tak to wygląda w Street Triple.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

slim3
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 12:51 pm
Kontakt:

Re: Tiger 1050 nieraz zgaśnie przy zmianie biegu

Post autor: slim3 »

Serdeczne Dzięki za obrazki. Niedawno miałem zdjęty bak i filtr, gardziele na wierzchu były,do silniczka krokowego zaglądałem. Ale jak to jest, pokazuje 1000 a jest 1200-1300? To może mi też tak. Ogólnie wydają mi się za wolne obroty i piszesz, że powinno być 1200? trochę dużo , nigdy na wolnych tyle nie miałem. Ale będę musiał tam zajrzeć przy okazji i pokręcić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości