Forum Miłośników Motocykli Triumph

Tiger 1050 sport

Wszystko o klasycznym Tigerze i jego wersjach - enduro z grupy "Adventure"
Andrzej
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 13, 2018 4:35 pm
Skąd: Włocławek
Kontaktowanie:

Tiger 1050 sport

Postautor: Andrzej » pt lip 13, 2018 4:51 pm

Dzień dobry;
jestem w drodze Tigerem 1050 sport i podczas jazdy w deszczu (pewnie to zbieg okoliczności) pojawił się problem z redukcją biegów do jedynki, luzu, dwójki. Pozostaje prawdopodobnie na 5 i 6. Czy ktoś miał taką przypadłość?
Moto jest po serwisie, po wymianie oleju filtrów itd. przebieg niecałe 9 tys.
Poproszę o sugestie.
Dziękuję
Andrzej



Awatar użytkownika
szewczenko
Posty: 47
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Tiger 1050 sport

Postautor: szewczenko » pt lip 13, 2018 5:10 pm

Ja kiedyś miałem problem z redukcją biegów w Street Triple, ale miałem dużo większy przebieg; około 30tyś km. Problem leżał w mechanizmie zmiany biegów, ale nie wiem czy u Ciebie jest podobnie. Na schemacie nr 12 http://www.worldoftriumph.com/triumph_m ... _03=610101

Andrzej
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 13, 2018 4:35 pm
Skąd: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Tiger 1050 sport

Postautor: Andrzej » pt lip 13, 2018 5:58 pm

Dzięki;
zewnętrzny układ zmiany wygląda tak samo. Ten górny schemat, ten na dole to pewnie układ wewnątrz skrzyni?
A co u Ciebie było przyczyną?

Awatar użytkownika
szewczenko
Posty: 47
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Tiger 1050 sport

Postautor: szewczenko » pt lip 13, 2018 7:02 pm

Mechanizm zmiany biegów (dolny układ) przechodzi przez cały silnik, ale wystarczy zdjąć kosz sprzęgłowy żeby go wyjąć. Tylko lub aż :-) Ogólnie jest to wada fabryczna. Wycierają się; "łapki", które obracają "pierścień". Niestety nie pamiętam nazwy właściwej jednego i drugiego elementu. Nie chce mi się wierzyć, że u Ciebie jest to samo, bo ja po wymianie mechanizmu nie mam już tego problemu. Mechanizm który zamontowałem miał już inny numer seryjny niż fabryczny, więc wnioskuję że poprawili tę część.

Awatar użytkownika
szewczenko
Posty: 47
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 8:21 pm
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Tiger 1050 sport

Postautor: szewczenko » pt lip 13, 2018 7:15 pm

"Na zdjęciu mechanizm (1), przenoszący ruch z wałka zmiany biegów, przy każdym naciśnięciu na drążek powoduje obrót gwiazdy (2) o pewien kąt, co z kolei powoduje przekręcenie bębna krzywkowego wewnątrz silnika. Po skończeniu zmiany biegu mechanizm się ‘przeładowuje’ i wraca do pozycji wyjściowej, pozwalając na dalsze zmiany biegów"

Tak lepiej to brzmi :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Andrzej
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 13, 2018 4:35 pm
Skąd: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Tiger 1050 sport

Postautor: Andrzej » wt lip 17, 2018 11:28 pm

Bardzo dziękuję za zaangażowanie;
u mnie sytuacja sama się rozwiązała. otóż jak z moto spłynęła woda i trochę obsechł wszystko zaczęło działać poprawnie. trochę to marna pociecha bo nie wierzę, że samo się coś naprawiło a z kolei nie daję wiary że Tiger, który jest typowo turystyczny może tak reagować na bądź co bądź mocne zamoczenie. Obecnie wszystko jest ok, choć myślę że to może być początek jakiejś usterki.
Niemniej bardzo dziękuję.
pozdrawiam
Andrzej


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość