Drodzy forumowicze. Powiedzcie mi jak to jest.
Znalazłem Speed Tripla 1050 2005 rok sprowadzanego z Francji.
Ma on wbite w dowód 106 koni. jak sprawdzałem vin w internecie, to widnieje 78kW.
Byłem w Triumphie i zapytałem czy wychodziły jakieś wersje z kagańcem, i wyszło, że podobno we Francji wychodziły wersje 106 a nie 130 koni. no i jakby chciało się zmienić komputer, to kosztuje 4000 zł..wiec zupełnie nieopłacalne.
Z drugiej strony słyszałem, ze podobno wystarczy coś tam zmienić z przepustnicą i będzie ok.
Sa 2 opcje, albo jest odblokowany a w papierach ma wbite 78kW. Albo faktycznie ma "tylko" 106 KM.
Jeśli byłaby to druga opcja, to czy ktoś coś wie na ten temat i może poradzić??
Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Na bank do 2016 roku wszystkie motocykle drogowe we Francji mogły mieć maksymalnie 100KM.
Także, w sumie, formalnie nie powinien mieć więcej jak 73kW, pytanie czy były jakieś minimalne odstępstwa, np. do 10% czy coś takiego.
Generalnie nie było to robione w tak prosty sposób jak np. u nas, że jakieś ogranicznik na przepustnicy itp., który 90% zdejmuje po badaniach. Tutaj cytat: "Dławienia motocykli dokonywano w taki sposób, że przywrócenie im pełnej mocy było trudne i drogie. Wykorzystywano np. inne wałki rozrządu, niższe tłoki, zwężki i oczywiście inaczej programowane komputery ECU."
Także raczej nic z tym nie zrobisz.
Także, w sumie, formalnie nie powinien mieć więcej jak 73kW, pytanie czy były jakieś minimalne odstępstwa, np. do 10% czy coś takiego.
Generalnie nie było to robione w tak prosty sposób jak np. u nas, że jakieś ogranicznik na przepustnicy itp., który 90% zdejmuje po badaniach. Tutaj cytat: "Dławienia motocykli dokonywano w taki sposób, że przywrócenie im pełnej mocy było trudne i drogie. Wykorzystywano np. inne wałki rozrządu, niższe tłoki, zwężki i oczywiście inaczej programowane komputery ECU."
Także raczej nic z tym nie zrobisz.
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Mógłbyś podać mi źródło cytatu?? Chętnie bym o tym poczytał. Ten konkretny model miał wbite 78kW.Misiek pisze: Tutaj cytat: "Dławienia motocykli dokonywano w taki sposób, że przywrócenie im pełnej mocy było trudne i drogie. Wykorzystywano np. inne wałki rozrządu, niższe tłoki, zwężki i oczywiście inaczej programowane komputery ECU."
Także raczej nic z tym nie zrobisz.
Tak myślałem, ze to może nie być takie proste.
Pytanie tylko, czy fizycznie ma tyle ile w papierach.
Dzięki za odpowiedź
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
W necie znajdziesz wiele artykułów na ten temat.
Ten mój cytat akurat pochodzi ze Ścigacza: https://www.scigacz.pl/Francja,znosi,og ... 28539.html
Pewnie bardzo dużo zależało od konkretnej marki/modelu.
Z tego co znalazłem np. w FZ1 była blokada elektroniczna, którą łatwo było zdjąć.
Z drugiej strony np. Street był oferowany na rynek hinduski w wersji 85KM i zmiany już były znacznie większe typu inny wydech, zawory i chyba zmieniony pierwszy bieg. Czyli na Francje mogli też wypuszczać modele "fizycznie przerobione", które odpowiadały tamtejszym wymogom.
Mnie najbardziej dziwi u Ciebie ten fakt, że nie 73, a 78kW.
Pewnie trzeba by takie moto na hamowni sprawdzić, to raz, a dwa trzeba by mieć kogoś kto już fizycznie temat przerabiał w tym modelu, a biorąc pod uwagę popularność tej marki na naszym rynku będzie pewnie niezwykle ciężko.
Pewnie jest też wielu takich co przywiozło taką maszynę do pl (bo jak wiadomo z FR taniej) i tak jeżdżą nawet nie zastanawiając się jaką mają prawdziwą moc.
Ewentualnie trzeba by szukać po jakiś francuskich forach. Może po zniesieniu limitów w 2016 roku ludzie szukali możliwości powrotu do właściwej mocy.
Jeśli nie francuskie forum to może tutaj powinieneś spróbować: https://www.triumphrat.net/
To międzynarodowe forum i z pewnością są tam obecni francuzi (sam tam zresztą jednego poznałem).
Ten mój cytat akurat pochodzi ze Ścigacza: https://www.scigacz.pl/Francja,znosi,og ... 28539.html
Pewnie bardzo dużo zależało od konkretnej marki/modelu.
Z tego co znalazłem np. w FZ1 była blokada elektroniczna, którą łatwo było zdjąć.
Z drugiej strony np. Street był oferowany na rynek hinduski w wersji 85KM i zmiany już były znacznie większe typu inny wydech, zawory i chyba zmieniony pierwszy bieg. Czyli na Francje mogli też wypuszczać modele "fizycznie przerobione", które odpowiadały tamtejszym wymogom.
Mnie najbardziej dziwi u Ciebie ten fakt, że nie 73, a 78kW.
Pewnie trzeba by takie moto na hamowni sprawdzić, to raz, a dwa trzeba by mieć kogoś kto już fizycznie temat przerabiał w tym modelu, a biorąc pod uwagę popularność tej marki na naszym rynku będzie pewnie niezwykle ciężko.
Pewnie jest też wielu takich co przywiozło taką maszynę do pl (bo jak wiadomo z FR taniej) i tak jeżdżą nawet nie zastanawiając się jaką mają prawdziwą moc.
Ewentualnie trzeba by szukać po jakiś francuskich forach. Może po zniesieniu limitów w 2016 roku ludzie szukali możliwości powrotu do właściwej mocy.
Jeśli nie francuskie forum to może tutaj powinieneś spróbować: https://www.triumphrat.net/
To międzynarodowe forum i z pewnością są tam obecni francuzi (sam tam zresztą jednego poznałem).
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Sam mam Speed'a i w dowodzie też mam wbite 78kW. W tym modelu silnik zdlawiali montujac ogranicznik przy przepustnicy, jest to dość proste w demontażu.
Jeśli chodzi o ten model to teorie o i montowaniu różnych silników czy tlokow itp, można włożyć między bajki
Pozdro!
Jeśli chodzi o ten model to teorie o i montowaniu różnych silników czy tlokow itp, można włożyć między bajki
Pozdro!
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Racja , ograniczenia są mechaniczne albo elektroniczne te pierwsze to z reguły jakiś ogranicznik na przepustnicy bądź w manetce, elektroniczne to już trochę trudniejszy temat ale trzeba poszukać dokładnie informacji w necie jaki jest kaganiec w tym modelu.rafalk pisze:Sam mam Speed'a i w dowodzie też mam wbite 78kW. W tym modelu silnik zdlawiali montujac ogranicznik przy przepustnicy, jest to dość proste w demontażu.
Jeśli chodzi o ten model to teorie o i montowaniu różnych silników czy tlokow itp, można włożyć między bajki
Pozdro!
jak nazwa mówi każdy kaganiec można zdjąć
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Z tego co wiem, w tym modelu nie było żadnej blokady elektronicznej, tylko ta na przepustnicy.
Ciekawe jest to że ograniczenie do 100KM daje jak ktoś wcześniej pisał 73kW a nie 78kW. Natomiast te 78kW ma fabrycznie Street Triple....Przypadek?
Ciekawe jest to że ograniczenie do 100KM daje jak ktoś wcześniej pisał 73kW a nie 78kW. Natomiast te 78kW ma fabrycznie Street Triple....Przypadek?
Re: Speed Triple 1050 cc z Francji inna moc 106 koni, 78kW
Ten model ma ogranicznik na przepustnicy jak kolega wcześniej napisał. Tu można zobaczyć jak wygląda: https://www.triumphinstructions.com/Pro ... 033-EN.pdf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości