Tiger 900 T400 STEAMER

Wszystko o klasycznym Tigerze i jego wersjach - enduro z grupy "Adventure"
WieRcik
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 20, 2016 6:35 pm
Kontakt:

Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: WieRcik »

Niewiele ich u nas jest mnie trafił się taki z 1998r , jak trafił do mnie był bardzo zaniedbany a teraz jest tylko poobijany :lol: :lol: :lol: :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Obrazek

Awatar użytkownika
Luke
Posty: 331
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Luke »

Super maszyny :)
Zazdroscic mozliwosci posiadania dwoch!

Jak silnik w tym 900? Nie narzekasz na halas i slaba kulture pracy, ktora strasza mechanicy? ;)


Fap-a-talk
Freelancer - pozycjoner, Seowiec do wynajęcia - https://Freelancer-warszawa.pl | https://freelancerka.com

WieRcik
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 20, 2016 6:35 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: WieRcik »

Heheheheheh straszą bo w życiu nie mieli do czynienia z tymi silnikami , przynajmniej wiem że mam silnik , ja swoim przejechałem 134k km i bóg wie ile miał nalatane wcześniej , zero zużycia , silnik nie bierze grama oleju w przeciwieństwie do 955 który przy poganianiu lubi podpić , ma charakterystyczny świergot od i to mu dodaje uroku , jedyne co mnie WQRWIA to to że ludzie mylą go z Afryką.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luke
Posty: 331
Rejestracja: pt paź 16, 2015 9:01 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Luke »

No i tak myslalem wlasnie :) najwiecej do powiedzenia maja przewaznie ci, ktorzy nie maja w temacie doswiadczenia.
A motorek malo popularny to i legendy powstaja ;)

Faktycznie - jest podobny do Afryki hehe


Fap-a-talk
Freelancer - pozycjoner, Seowiec do wynajęcia - https://Freelancer-warszawa.pl | https://freelancerka.com

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Stubin »

Silniki 885 to legenda sama w sobie. Ten sam silnik był montowany przez pierwsze dwa lata w "nowej" budzie Tigera 1999-2000 i na wtrysku Sagem osiągał 85 KM (następne modele z silnikiem 955 miały 105 KM). W pierwszych wersjach Tigera podobno spalanie było takie sobie (masa moto + gaźniki). W moim egzemplarzu z 1999 roku na wtrysku spalanie na trasie Warszawa - Nordcapp - Warszawa wyniosło 4,3 litra przy średnio załadowanym motocyklu (top case + torba na tył + 5l kanister z paliwem), jednej osobie i prędkościach 110-120 km/h. Od kilku lat ten motocykl użytkuje mój Kolega, który kupił go ode mnie i przesiadł się z Varadero. Ma go już 6-7 lat i nie zamierza go sprzedawać. Zadowoleni użytkownicy najlepszą reklamą Triumph'a ;)

WieRcik
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 20, 2016 6:35 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: WieRcik »

Mój ma prawdopodobnie ponad 200k km przechulane , bo ostatni przegląd w niemcowni miał na 111k km , kupiłem z przebiegiem magicznych 20k a teraz mam 38km , u mnie się przewinął , silnik nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany , co 7k km Liqui Molly 10W40 z molibdenem , pali w każdych warunkach , bez względu na temperaturę zewnętrzną na dotyk. Miałem dwa 955i , mam Sprinta 955i ale żaden z nich nie daje takiej frajdy jak 885 na gaźnikach , oba Tiger 955i poszły do kolegów ale ten ma dożywocie u mnie a później honorowe miejsce w salonie przy kominku , żeby grzał sobie rury na stare lata.
Obrazek

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Stubin »

Silnik 855 zadebiutował właśnie w modelu Tiger w bodajże 1992 roku i sukcesywnie zaczął wypierać inne jednostki napędowe (750, 1000 i 1200). Był tak dobrą i wytrzymałą jednostką napędową, że występował w wielu wersjach o różnej mocy. Nawet inżynierowie z Cosworth'a wzięli go na warsztat i Triumph wypuścił limitowaną wersję Daytona Super III z m.in. podniesioną mocą silnika i obniżoną masą własną motocykla. Ten sam silnik potem został przystosowany przez Lotus Engenering do współpracy z układem wtryskowym i był montowany m.in. w Speed Triplach 1997-2000 (oznaczenie modelu T509) i Tiger 1999-2000 (i trochę egzemplarzy na początku 2001). Następca 855 - silnik 955 zaczął być montowany w Daytonach już w 1997 roku, ale początkowo nie była to udana konstrukcja i dopiero egzemplarze z oznaczeniami 955i od 1999 roku zostały poprawione i choroby wieku dziecięcego zostały usunięte. Mój brat, który jeździ m.in. Daytoną T509 z 1998 roku wymienił silnik na 855 od Speed Tripla i pomimo zmiany mocy ze 130 do 108 KM twierdzi, że jeździ mu się znacznie lepiej :)

Piszę to tylko po to żeby uświadomić niektórych Forumowiczów, że niektóre modele w "nowszej budzie" z lat 1997-2001 mogą posiadać silniki 855 starszej generacji na wtrysku i jeśli komuś nie zależy na kilku konikach więcej to trwałością w większości przypadków przewyższają silniki 955.

Po 2005 roku weszły jednostki napędowe 1050, ale to już era nowożytna więc niech wypowiedzą się młodsi Forumowicze ;)

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Stubin »

Chodziło oczywiście o silniki 885, a nie jak błędnie napisałem 855 :lol: To przez to, że jeszcze kawy nie piłem ;) Czy jest możliwość edycji postów, bo nie mogę znaleźć :(

ślimak
Posty: 142
Rejestracja: wt lip 19, 2016 5:49 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: ślimak »

Stubin oczywiście, że jest. Wybierasz na swoim poście "ołówek" (przycisk 1 z lewej w rzędzie po prawej stronie).

Stubin
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 12, 2016 2:27 pm
Kontakt:

Re: Tiger 900 T400 STEAMER

Post autor: Stubin »

ślimak pisze:Stubin oczywiście, że jest. Wybierasz na swoim poście "ołówek" (przycisk 1 z lewej w rzędzie po prawej stronie).
Sorry, ale u mnie jest tylko wykrzyknik (zgłoszenie postu) i cudzysłów (cytowanie postu). Żadnego ołówka nie widzę :(

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości