Witam, mam pewien dylemat... jako ze w japonczykach stan oleju w przypadku bagnetu mierzy sie prawie w kazdym przypadku wkladajac bagnet do dziury ale nie wkrecajac go, to tutaj mi cos nie gra. Wymieniony olej, filtr wymieniony na standardowy ni mniejszy ni wiekszy. Oliwa zalana co do ml zgodnie z tym ile trzeba i jak mierze w ten sam sposob to na bagnecie sucho... dopiero po wkreceniu do konca i wykreceniu pokazuje sie stan na nim. Tak ma byc czy jednak moze za malo oleju wlalem?
Druga sprawa - jakby ktos mial serwisowke do mojego modelu to bede mega wdzieczny za udostepnienie
Sprawa Speed Triple 2004r
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn kwie 24, 2017 6:30 pm
- Kontakt:
- Sylwester175
- Posty: 121
- Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
- Kontakt:
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Lej w stan max,
tam wchodzi chyba 3,5l wiec jeszcze 0.5 zostaje ci na dopełnienie do maxa.
Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
tam wchodzi chyba 3,5l wiec jeszcze 0.5 zostaje ci na dopełnienie do maxa.
Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Bonneville T120 2020r
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Poziom oleju mierzysz w 885/955 na stojącym pionowo motocyklu (nie na bocznej stopce) wkładając bagnet do oporu, ale nie wkręcając. Po zalaniu ilości zgodnej ze specyfikacją wkręcasz bagnet odpalasz na 30 sekund na wolnych obrotach na biegu jałowym i po odczekaniu ok. 10-15 minut sprawdzasz stan ponownie. Jeśli zachodzi potrzeba dolewasz oliwy.ceylonteaman pisze:Witam, mam pewien dylemat... jako ze w japonczykach stan oleju w przypadku bagnetu mierzy sie prawie w kazdym przypadku wkladajac bagnet do dziury ale nie wkrecajac go, to tutaj mi cos nie gra. Wymieniony olej, filtr wymieniony na standardowy ni mniejszy ni wiekszy. Oliwa zalana co do ml zgodnie z tym ile trzeba i jak mierze w ten sam sposob to na bagnecie sucho... dopiero po wkreceniu do konca i wykreceniu pokazuje sie stan na nim. Tak ma byc czy jednak moze za malo oleju wlalem?
Druga sprawa - jakby ktos mial serwisowke do mojego modelu to bede mega wdzieczny za udostepnienie
Twój niski stan może być związany z tym, że często ilość potrzebnego oleju jest podawana bez filtra tzn. po odpaleniu silnika olej zostanie zaciągnięty w obwód łącznie z filtrem oleju (który był pusty) i stan faktyczny oleju będzie niższy niż mógłbyś przypuszczać. Dlatego zawsze sprawdzaj stan oleju organoleptycznie (bagnet lub wziernik/okienko).
Miłego latania - będziesz zadowolony z wyboru Speeda
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie olejuSylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Hehe, ja rowniez nie polecam lac ponad stan
Po to producent ustalil poziom minimum i maximum, zeby tak bylo
Przeginanie w jedna czy w druga strone nie jest dobre.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Po to producent ustalil poziom minimum i maximum, zeby tak bylo
Przeginanie w jedna czy w druga strone nie jest dobre.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Freelancer - pozycjoner, Seowiec do wynajęcia - https://Freelancer-warszawa.pl | https://freelancerka.com
- Sylwester175
- Posty: 121
- Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
- Kontakt:
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Stubin pisze:Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie olejuSylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
No to proszę powiedzieć czym grozi przelanie ponad stan w motocyklu gdzie skrzynia korbowa jest wspólna ze skrzynią, pewnie nie tylko ja się czegoś na ten temat dowiem podeprzyj to jakimś faktem/ materiałem(oczywiście bez skrajności że ktoś wlał 2 lity więcej kiedy w silnik normalnie wchodzi 3).
Jak już kogoś poprawiasz z "wiedzy technicznej" to rób to solidnie, poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.
Ciśnienie oleju w układach olejowych reguluje zawór nadmiarowy.
Ja wiem czym grozi stan minimum i parę dłuższych gum w sc33 (silnik od 8 lat w garażu leży z padniętą panewką korbową).
Wiem czym grozi stan 1/3 normy w R1 i sytuacja jak wyżej że co dłuższa guma to kontrolka smarowania się świeci
Po przygodzie z hondą ja leje zawsze 100-300ml więcej i przez 8 lat nic mi się nie stało.
Może robię źle ale na motocyklach robię rocznie po 15-20 tyś w różnych warunkach i moja praktyka pokazała że tak jest ok.
Bonneville T120 2020r
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Poszukaj sobie na necie. Chcesz uszkodzić sobie panewki lub uszczelnienie silnika to Twoja sprawa. Zbyt duży poziom oleju może skutkować m.in. wzrostem ciśnienia w skrzyni korbowej lub niewydolnością zaworu przelewowego. Producent przewidział konkretną ilość oleju i w konkretnej specyfikacji dla danego modelu dla NORMALNEGO użytkowania. Oczywiście pewien margines błędu na pomyłki ludzkie został przewidziany więc jak wlejesz 100-150 ml więcej to pewnie nic się nie stanie, ale Ty proponujesz bańkę 4 litry zamiast 3,5, a to jest jakieś 15% więcej ponad normę. Dla mnie możesz wlać i litr więcej jeśli pomoże Ci to dojechać z Siedlec do Terespola na jednym kole, ale pamiętaj że nie jest to NORMALNE użytkowanie.Sylwester175 pisze:Stubin pisze:Pozostaje pogratulować podstawowej wiedzy technicznej. Zamiast dawać takie "rady" lepiej poczytaj sobie w wolnej chwili co robi z silnikiem zwiększone ciśnienie olejuSylwester175 pisze: Ja leje w swoich zawsze ponad stan i u mnie wszystko ok
No to proszę powiedzieć czym grozi przelanie ponad stan w motocyklu gdzie skrzynia korbowa jest wspólna ze skrzynią, pewnie nie tylko ja się czegoś na ten temat dowiem podeprzyj to jakimś faktem/ materiałem(oczywiście bez skrajności że ktoś wlał 2 lity więcej kiedy w silnik normalnie wchodzi 3).
Jak już kogoś poprawiasz z "wiedzy technicznej" to rób to solidnie, poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.
Ciśnienie oleju w układach olejowych reguluje zawór nadmiarowy.
Ja wiem czym grozi stan minimum i parę dłuższych gum w sc33 (silnik od 8 lat w garażu leży z padniętą panewką korbową).
Wiem czym grozi stan 1/3 normy w R1 i sytuacja jak wyżej że co dłuższa guma to kontrolka smarowania się świeci
Po przygodzie z hondą ja leje zawsze 100-300ml więcej i przez 8 lat nic mi się nie stało.
Może robię źle ale na motocyklach robię rocznie po 15-20 tyś w różnych warunkach i moja praktyka pokazała że tak jest ok.
- Sylwester175
- Posty: 121
- Rejestracja: czw lut 23, 2017 10:57 am
- Kontakt:
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Moment, moment powyżej kolega wlał tyle co katalog mówi i miał stan min.
A ja tylko stwierdziłem że katalog mówi że wchodzi 3.5l wiec 0.5l zostaje mu na dopełnienie do maxa bo 0.5l butelki rzadko występują i niech wlewa do poziomu max,
dodając tylko że ja u siebie że leje ponad stan.
I bzdury piszesz odnośnie wiedzy technicznej, a odnośnie czego to sobie poczytaj.
Zdania mamy rozbieżne i mamy do tego prawo, na tym zakończmy, chyba że jeszcze coś to na PW zapraszam.
A ja tylko stwierdziłem że katalog mówi że wchodzi 3.5l wiec 0.5l zostaje mu na dopełnienie do maxa bo 0.5l butelki rzadko występują i niech wlewa do poziomu max,
dodając tylko że ja u siebie że leje ponad stan.
I bzdury piszesz odnośnie wiedzy technicznej, a odnośnie czego to sobie poczytaj.
Zdania mamy rozbieżne i mamy do tego prawo, na tym zakończmy, chyba że jeszcze coś to na PW zapraszam.
Bonneville T120 2020r
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Stubin, Sylwester175, nie "łapcie się na przyspieszenie" ciskając w siebie personalnie. Wiadomo, że każdemu z nas chodzi o to żeby pomoc innemu użytkownikowi forum, ale najważniejsze to pomoc, a nie zaszkodzić. Nie każdy z nas dysponuje określoną wiedzą techniczną, a przecholowanie z ilością zalanego oleju na bank wiązać sie będzie z późniejszymi kłopotami. Wiec albo starajmy sie pisać bardzo precyzyjnie, żeby czytający nie miał watpliwości, ze nalanie pod stan nie jest jednoznaczne z nalaniem powyżej maxa, albo nie służmy pochopnie rada.
Tak, czy inaczej nie ciskajmy się względem siebie na tym forum bo i tak jest tu nas nie za wielu.
Lewa w gore Panowie
Tak, czy inaczej nie ciskajmy się względem siebie na tym forum bo i tak jest tu nas nie za wielu.
Lewa w gore Panowie
Re: Sprawa Speed Triple 2004r
Lewa powiadasz?ślimak pisze:Stubin, Sylwester175
Lewa w gore Panowie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości