Speedmaster 2004, problemy z zapłonem.

Wszystko o Ameryce, Speedmasterze i Rockecie - klimatycznych kruzerach z grupy "Cruisers"
SpeedToster
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 06, 2023 9:13 pm
Kontakt:

Speedmaster 2004, problemy z zapłonem.

Post autor: SpeedToster »

Cześć.
Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Speedmastera na gaźnikach.
Moto kupiłem z awarią zapłonu. Wracając nim do domu 50 km. moto strasznie szarpało w zakresie od 1500 do 4000 obrotów, dusiło się, dwa razy zgasło, ale jakoś się dotoczyłem.
Poprzedni właściciel zasugerował mi że awaria była diagnozowana w serwisie zajmującym się Triumphami i prawdopodobnie uszkodzone jest ECU.
Po szybkim researchu w necie udało mi się zamówić nowe ECU z firmy Procom z możliwością zmiany map. Po montażu pełne szczęście. Moto odpaliło od strzała, silnik na biegu jałowym pracuje równiutko, kask na głowę pierwsze przejażdżka ..... I wszystko byłoby pięknie gdyby nie lekkie poszarpywanie przy rozpędzaniu z zakresie od 2-4 tys. zwłaszcza na 3-4 biegu.
Nie daje mi to spokoju więc przeczytałem pół angielskiego forum Triumpha. Zgodnie z zaleceniami sprawdziłem rezystancję na czujniku położenia wału (ok 560 ohmów) - w normie, parametry TPS-u, świece, przewody, cewki... i tu okazało się że cewki również nie trzymają parametrów. Na uzwojeniu pierwotnym jest ok 0,5 ohma, ale uzwojenie wtórne to już wyniki w MegaOhmach, więc znacznie poza normą.
Pytanie do Was, ma ktoś może sprawne w 100% cewki i mógłby zmierzyć rezystancję na obydwu uzwojeniach? Może ktoś walczył z podobnym problemem i może polecić jakieś konkretne zamienniki które mu się sprawdziły. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam



ostatnimiecz
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 08, 2024 2:27 pm
Kontakt:

Re: Speedmaster 2004, problemy z zapłonem.

Post autor: ostatnimiecz »

Cześć!

Cieszy mnie, że udało się rozwiązać problem z ECU i poprawiła się praca na biegu jałowym. Jeśli chodzi o cewki, rzeczywiście mogą one powodować problemy z pracą silnika, jeśli nie trzymają odpowiednich parametrów. Na ogół rezystancja uzwojenia pierwotnego powinna być w zakresie 0,5–1 ohm, natomiast wtórnego zwykle w kilkusetomowych wartościach (0,5–2 kΩ). To, że masz wyniki w MegaOhmach na uzwojeniu wtórnym, wskazuje na uszkodzenie.

Sugeruję, abyś sprawdził cewki u zaufanego mechanika lub w serwisie, jeśli masz taką możliwość. Jeśli chodzi o zamienniki, warto poszukać cewki od sprawdzonego producenta lub takie, które były polecane przez innych właścicieli Speedmasterów. Popularne zamienniki to np. cewki od NGK czy Delphi, które są znane z dobrej jakości. Możesz również poszukać opinii na forach internetowych lub grupach motocyklowych, aby znaleźć rekomendacje.

Powodzenia i bezpiecznej jazdy!


________________
https://www.medipakiet.pl/blog/witamina ... awkowanie/

SpeedToster
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 06, 2023 9:13 pm
Kontakt:

Re: Speedmaster 2004, problemy z zapłonem.

Post autor: SpeedToster »

Problem rozwiązany. Cewki wymienione na nowe i motocykl zaczął pracować równo, bez szarpania czy to na jałowym czy przy przyspieszaniu. Pierwszy sezon przejeżdżony i maszyna zostaje u mnie na dłużej. Dzięki za poradę i szerokości!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość