Cześć,
Posiadam Triumpha Sprint ST 1050 z prędkościomierzem w mph / km/h. Zakupiłem zamiennik tarczy ze skalą w samych km/h w celu podmiany. Rozkręciłem zegary, zabrałem się za demontaż wskazówek i tu niespodzianka - nie chcą zejść. Próbowałem podważać z dość dużą siłą, ale boję się, żeby nie przesadzić i nie urwać czegoś. Czy ktoś z Was robił już taki zabieg? Raczej wątpię, żeby brytyjczycy zamontowali wskazówki na stałe, ale kto wie... być może są niedemontowalne.
Kolejna kwestia - czy ktoś się orientuje w jaki spób podświetlona jest oryginalna tarcza? Są tam jakieś diody czy podświetlenie jest integralną częscią tarczy? Wygląda na to, że tarcza jest mocno przyklejona na środku i zastanawiam się czy mogę ją po porstu oderwać/odciąć tarczę od kleju i potem podświetlenie będzie działało po wymianie tarczy... uwielbiam ten motocykl, ale niektóre rozwiązania w nim zastosowane są... niebyt wygodne
Jeżeli nie uda się zdemontować wskazówek myślę o nacięciu tarcz przy otworach centralnych w celu łatwego wsunięcia ich pod wskazówki i przyklejenia do oryginalnej tarczy... boję się tylko, że nowa tarcza będzie słabo podświetlona w nocy lub będzie podświetlona bardzo nierównomiernie jeżeli stara tarcza zostanie pod spodem.
Może ktoś przerabiał temat i może udzielić kilku wskazówek?
Z góry wielkie dzięki
Wymiana tarczy prędkościomierza i obrotomierza - zamiana mph na km/h (Sprint ST 1050)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt mar 26, 2021 3:38 pm
- Kontakt:
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt mar 26, 2021 3:38 pm
- Kontakt:
Re: Wymiana tarczy prędkościomierza i obrotomierza - zamiana mph na km/h (Sprint ST 1050)
Temat nieaktualny, ale wrzucam kilka informacji dla potomnych.
Wskazówki zdjąłem sposobem "na łyżeczki", czyli coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=2vsZaryVhKo
Akurat w SPRINT ST idzie to nieco ciężej niż na filmiku, ale da radę. Dla świętego spokoju polecam podłożyć kawałek kartki lub cienkiego materiału pod łyżeczki (między łyżeczki, a tarczę), aby nie uszkodzić tarczy.
Co do podświetlenia, w obudowie pod tarczą znajdują się diody.. tarcza nie ma integralnego podświetlenia. Jest przyklejona na środku na taśmę dwustronną. Bez problemu z pewną dozą delikatności da się ją odkleić. Ja do zamontowania akcesoryjnej tarczy wykorzystałem oryginalną taśmę klejącą, na którą przyklejona była stara tarcza
Pozdrawiam
Wskazówki zdjąłem sposobem "na łyżeczki", czyli coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=2vsZaryVhKo
Akurat w SPRINT ST idzie to nieco ciężej niż na filmiku, ale da radę. Dla świętego spokoju polecam podłożyć kawałek kartki lub cienkiego materiału pod łyżeczki (między łyżeczki, a tarczę), aby nie uszkodzić tarczy.
Co do podświetlenia, w obudowie pod tarczą znajdują się diody.. tarcza nie ma integralnego podświetlenia. Jest przyklejona na środku na taśmę dwustronną. Bez problemu z pewną dozą delikatności da się ją odkleić. Ja do zamontowania akcesoryjnej tarczy wykorzystałem oryginalną taśmę klejącą, na którą przyklejona była stara tarcza
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość